این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    کالری مرغ آب پز

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    کالری مرغ آب پز را از این سایت دریافت کنید.

    کالری مرغ

    سینه مرغ از محبوب‌ترین مواد غذایی در سراسر جهان می‌باشد و منبع خوبی از پروتئین است. کالری ران مرغ ، پختن مرغ در خانه بسیار راحت بود. کالری مرغ

    مواد غذایی

    کالری مرغ چقدر است؟

    1399-01-141Share

    مرغ از محبوب‌ترین مواد غذایی در سراسر جهان می‌باشد و منبع خوبی از پروتئین است. پختن مرغ در خانه بسیار راحت بود و در اغلب رستوران‌ها نیز یافت می‌شود. اما کالری مرغ چقدر است؟ در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

    فواید مرغ

    مرغ به‌عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین در سراسر جهان شناخته می‌شود و فواید فراوانی برای بدن دارد.

    محتوای پروتئین

    هر 100 گرم سینه مرغ حاوی 21 گرم پروتئین است و یکی از غنی‌ترین منابع پروتئین به حساب می‌آید. پروتئین نقش مهمی را در رژیم غذایی انسان ایفا می‌کند و از آمینواسیدها تشکیل شده است. آمینواسیدها ترکیباتی هستند که بخش مهمی از عضلات بدن را تشکیل می‌دهند.

    سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی

    مرغ نه تنها منبع خوبی از پروتئین بوده، بلکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به‌طورمثال، ویتامین‌های ب به بدن در تولید انرژی و همچنین کمک به ساخت گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

    ویتامین د موجود در مرغ به جذب کلسیم و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. ویتامین آ نیز در تقویت بینایی و دستگاه ایمنی بدن نقش دارد. مواد معدنی‌ای نظیر آهن برای ساخت هموگلوبین، فعالیت عضلانی و پیشگیری از کم‌خونی موثر هستند. پتاسیم و سدیم الکترولیت‌هایی هستند که به متعادل‌سازی مایعات و فسفر در بدن کمک کرده و برای رفع ضعف، سلامت استخوان، عملکرد مغز، سلامت دندان و بهبود مشکلات متابولیک مفید می‌باشند.

    کاهش وزن

    رژیم‌های سرشار از پروتئین در کاهش وزن موثرند و مرغ یکی از بهترین گزینه‌ها در رژیم‌های لاغری به حساب می‌آید. مطالعه‌ای که در مجله Nutrition منتشر شد نشان می‌دهد که مصرف منظم سینه مرغ به کاهش وزن و بهبود وضعیت کلی لیپید (چربی) در بدن کمک می‌کند. این نتایج را می‌توان با محتوای بالای پروتئین و کالری کم مرغ ارتباط داد.

    کنترل فشارخون

    پژوهش منتشر شده در مجله Journal of Agricultural and Food Chemistry در سال 2008 نشان می‌دهد که مصرف مرغ برای کنترل فشارخون مفید می‌باشد. رژیم غذایی سرشار از مرغ، مغزهای خوراکی، لبنیات کم‌چرب، سبزیجات و میوه به افراد چاق مبتلا به پرفشاری خون کمک می‌کند.

    سایر فواید مرغ:

    خواص ضد سرطانی کاهش کلسترول درمان سرماخوردگی

    کالری سینه مرغ : 284

    سینه مرغ یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های مرغ است که سرشار از پروتئین بوده و چربی کمی دارد. سینه مرغ گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن می‌باشند.

    ارزش غذایی یک عدد سینه مرغ بدون استخوان و پوست (172 گرم):

    کالری: 284 پروتئین: 53.4 گرم کربوهیدرات: 0 گرم چربی: 6.2 گرم

    یک وعدۀ 100 گرمی از سینه مرغ 165 کالری، 31 گرم پروتئین و 3.6 گرم چربی دارد.

    این بدین معناست که حدودا 80 درصد از کالری سینه مرغ از پروتئین و 20 درصد آن از چربی می‌باشد.

    فراموش نکنید که این مقادیر مربوط به سینه مرغ ساده و بدون مواد اضافی است. پختن مرغ در روغن یا سس، باعث افزایش محتواس کالری، کربوهیدرات و چربی می‌شود.

    کالری ران مرغ : 109

    از آنجایی که چربی ران مرغ بیشتر از سینه مرغ است، این قسمت از مرغ نرم‌تر بوده و طعم بیشتری دارد.

    ارزش غذایی یک عدد ران مرغ بدون پوست و استخوان (52 گرم):

    کالری: 109 پروتئین: 13.5 گرم کربوهیدرات: 0 گرم چربی: 5.7 گرم

    یک وعدۀ 100 گرمی از ران مرغ 209 کالری، 26 گرم پروتئین و 10.9 گرم چربی دارد.

    مقاله ویژه شما:

    کالری نیمرو چقدر است؟

    ۱۳۹۹-۰۱-۱۶

    در نتیجه 53 درصد از کالری ران مرغ از پروتئین و 47 درصد آن از چربی می‌باشد.

    ران مرغ معمولا ارزان‌تر از سینه مرغ است و گزینه‌ای مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های می‌باشد.

    کالری مرغ (بال): 43

    وقتی به دنبال قسمت‌های سالم مرغ هستید، احتمالا به سراغ بال مرغ نمی‌روید.

    با این حال، اگر بال مرغ حاوی آرد سوخاری یا سس نبوده و در روغن زیاد سرخ نشده باشد، می‌تواند یک غذای سالم محسوب شود.

    ارزش غذایی یک عدد بال مرغ بدون پوست و استخوان (21 گرم):

    کالری: 42.6 پروتئین: 6.4 گرم کربوهیدرات: 0 گرم چربی: 1.7 گرم

    یک وعدۀ 100 گرمی از بال مرغ 203 کالری، 30.5 گرم پروتئین و 8.1 گرم چربی دارد.

    64 درصد از کالری بال مرغ از پروتئین و 36 درصد آن از چربی بدست می‌آید.

    کالری مرغ (ساق ران): 76

    ران مرغ از دو قسمت تشکیل شده است؛ ران و ساق ران. ساق ران قسمت پایینی ران مرغ است.

    ارزش غذایی یک عدد ساق ران بدون پوست و استخوان (44 گرم):

    کالری: 76 پروتئین: 12.4 گرم کربوهیدرات: 0 گرم چربی: 2.5 گرم

    یک وعدۀ 100 گرمی از ساق ران مرغ حاوی 172 کالری، 28.3 گرم پروتئین و 5.7 گرم چربی است.

    70 درصد از کالری ساق ران مرغ از پروتئین و 30 درصد از چربی می‌باشد.

    سایر قسمت‌های مرغ

    اگرچه سینه، ران، بال و ساق ران از محبوب‌ترین قسمت‌های مرغ هستند، اما مرغ قسمت‌های دیگری هم دارد که می‌توانید آنها را مصرف کنید.

    کالری سایر قسمت‌های مرغ:

    فیله مرغ: 263 کالری در 100 گرم

    کمر: 137 کالری در 100 گرم

    گوشت قرمز (تیره): 125 کالری در 100 گرم

    گوشت سفید (روشن): 114 کالری در 100 گرم

    کالری پوست مرغ

    سینه مرغ بدون پوست 284 کالری دارد که 80 درصد آن از پروتئین و 20 درصد آن از چربی تامین می‌شود. اگر سینه مرغ با پوست میل شود، مقدار کالری آن به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

    ارزش غذایی یک عدد سینه مرغ پخته شده به همراه پوست (196 گرم):

    کالری: 386 پروتئین: 58.4 گرم چربی: 15.2 گرم

    در یک سینه مرغ با پوست، 50 درصد کالری از پروتئین و 50 درصد از چربی می‌باشد. بعلاوه، خوردن پوست مرغ حدود 100 کالری بیشتر وارد بدن می‌کند.

    به طور مشابه، یک بال مرغ همراه با پوست 99 کالری دارد، در حالی که بال بدون پوست 42 کالری دارد.

    منبع مطلب : simaye-salamat.com

    هر قسمت مرغ چقدر کالری دارد؟

    یک ران مرغ چند کالری دارد؟ کالری سینه مرغ چقدر است؟ ما در این مطلب کالری بخش‌های مختلف مرغ را به صورت پخته و خام برایتان آورده‌ایم.

    هر قسمت مرغ چقدر کالری دارد؟

    زمان خواندن ۵ دقیقه مهتاب خلیف پور چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۷:۰۶

    ۵/ ۳.۲۲ امتیاز دهید

    اگر بر اساس یک رژیم غذایی خاص غذا می‌خورید، حتما هنگام تنظیم برنامه غذایی برایتان این سوال پیش آمده که یک عدد سینه مرغ چند کالری دارد یا میزان کالری کتف مرغ چقدر است. ما این مطلب را برای پاسخگویی به این سوالات و سوالات مشابه آن برایتان آماده کرده‌ایم.

    آن‌چه در این مطلب می‌خوانید:

    کالری سینه مرغ کالری ران مرغ کالری بال مرغ کالری کتف مرغ سایر برش‌های مرغ

    پوست مرغ چقدر کالری دارد

    تاثیر روش‌ پخت مرغ بر کالری آن

    کالری سینه مرغ

    سینه مرغ پروتئین زیاد و چربی پایینی دارد و به همین دلیل یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند.

    یک سینه مرغ پخته، بدون پوست (۱۷۲ گرم) دارای ارزش غذایی زیر است:

    کالری: ۲۸۴ پروتئین: ۵۳.۴ گرم کربوهیدرات: ۰ گرم چربی: ۶.۲ گرم

    همین خواص در ۱۰۰ گرم از این گوشت برابر است با:

    کالری: ۱۶۵ پروتئین: ۳۱ گرم کربوهیدرات: ۰ گرم چربی: ۳.۶ گرم

    این اعداد نشان می‌دهند که از صد گرم گوشت سینه مرغ، تقریبا هشتاد درصد آن پروتئين و بیست درصد چربی بوده و هیچ کربوهیدراتی ندارد. البته در نظر داشته باشید این خواص برای سینه مرغ بدون پوست و مواد افزودنی است و در صورت پختن آن در روغن یا اضافه‌کردن سس، کالری، کربوهیدرات و چربی آن افزایش می‌یابد.

    پیشنهاد مطالعه: بهترین برنامه کالری شمار رایگان فارسی زبان

    کالری ران مرغ

    ران مرغ از لحاظ طعم و قیمت از سینه مرغ پرطرفدارتر است، اما چربی بیشتری دارد.

    ارزش غذایی در ۵۲ گرم ران مرغ پخته‌ و بدون پوست عبارت است از:

    کالری: ۱۰۹ پروتئین: ۱۳.۵ گرم کربوهیدرات: ۰ گرم چربی: ۵.۷ گرم

    همین خواص در ۱۰۰ گرم از این گوشت برابر است با:

    کالری: ۲۰۹ پروتئین: ۲۶ گرم کربوهیدرات: ۰ گرم چربی: ۱۰.۹ گرم

    بنابراین، ۵۳ درصد از کالری ران مرغ از پروتئین و ۴۷ درصد آن از چربی تامین می‌شود.

    پیشنهاد مطالعه: بهترین تغذیه برای مدرسه کودکان

    کالری بال مرغ

    وقتی به بخش‌های سالم مرغ فکر می‌کنید، احتمال کمتری دارد بال مرغ به ذهنتان خطور کند. البته اگر منظور از بال مرغ، نوع سوخاری شده‌ی آن باشد، درست فکر کرده‌اید اما بد نیست بدانید که بال مرغ پخته‌ شده و بدون مواد افزودنی را به راحتی می‌توان در یک رژیم غذایی سالم قرار داد.

    ۲۱ گرم بال مرغ پخته‌ از خواص زیر برخوردار است:

    کالری: ۴۲.۶ پروتئین: ۶.۴ گرم کربوهیدرات: ۰ گرم چربی: ۱.۷ گرم

    همین خواص در ۱۰۰ گرم از این گوشت برابر است با:

    کالری: ۲۰۳ پروتئین: ۳۰.۵ گرم کربوهیدرات: ۰ گرم چربی: ۸.۱  گرم

    همان‌طور که اعداد نشان می‌دهند، ۶۴ درصد از کالری بال مرغ از پروتئین و ۳۶ درصد آن از چربی‌ تشکیل می‌شود.

    کالری کتف مرغ

    پاهای مرغ از دو قسمت تشکیل شده است؛ ران و کتف. کتف قسمت پایین پای مرغ است.

    ۴۴ گرم کتف مرغ بدون پوست شامل ارزش غذایی زیر است:

    کالری: ۷۶ پروتئین: ۱۲.۴ گرم کربوهیدرات: ۰ گرم چربی: ۲.۵ گرم

    و در هر ۱۰۰ گرم کتف، ارزش غذایی بدین شرح است:

    کالری: ۱۷۲ پروتئین: ۲۸.۳ گرم کربوهیدرات: ۰ گرم چربی: ۵.۷ گرم

    براساس خواص به دست آمده ۷۰ درصد کتف مرغ را پروتئین و ۳۰ درصد آن را چربی تشکیل می‌دهد.

    پیشنهاد مطالعه: چگونه از استپ وزنی خارج شویم

    سایر برش‌های مرغ

    اگرچه سینه، ران، بال و کتف محبوب‌ترین بخش‌های مرغ است، اما چندین مورد دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

    در اینجا کالری موجود در برخی دیگر از بخش‌های مرغ در هر ۱۰۰ گرم ذکر شده است:

    فیله مرغ: ۲۶۳ کالری کمر مرغ: ۱۳۷ کالری

    بخش‌های قرمز (تیره‌تر) گوشت مرغ: ۱۲۵ کالری

    بخش‌های صورتی (روشن‌تر) گوشت مرغ: ۱۱۴ کالری

    پوست مرغ چقدر کالری دارد

    یک سینه مرغ بدون پوست ۲۸۴ کالری دارد، هشتاد درصد این کالری را پروتئین و بیست درصد آن را چربی تشکیل می‌دهد، اما مصرف آن با پوست، مقدار کالری، چربی و پروتئین را به میزان قابل توجهی تغییر می‌دهد.

    ارزش ۱۹۶ گرم سینه مرغ پخته و با پوست عبارت است از:

    کالری: ۳۸۶ پروتئین: ۵۸.۴ گرم چربی: ۱۵.۲ گرم

    در نتیجه، در سینه مرغ با پوست، پنجاه درصد کالری از پروتئین و پنجاه درصد از چربی تامین می‌شود. علاوه بر این، پوست مرغ صد کالری دارد. به طور مشابه، ۳۴ گرم بال مرغ با پوست ۹۹ کالری دارد، درحالی‌ که میزان کالری در ۲۱ گرم از بال مرغ بدون ۴۲ است. این اعداد نشان می‌دهد که اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باید مرغ را بدون پوست مصرف کنید.

    منبع مطلب : sabkezendegi.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 4 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید