این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    مقایسه لاماری با فونیکس fx

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    مقایسه لاماری با فونیکس fx را از این سایت دریافت کنید.

    مقایسه فونیکس FX و لاماری ایما، جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار!

    به گزارش خط بازار؛ فونیکس FX به لطف طراحی چشمگیر و جوان‌پسند، پیشرانه قدرتمند و آپشن‌های زیاد، یکی از جذاب‌ترین کراس‌اوورهای بازار کشورمان به‌حساب می‌آید. البته این خودرو در بازار ایران کار خیلی آسانی در پیش نخواهد داشت زیرا با رقبای زیادی مواجه خواهد بود که شاید لاماری ایما را بتوان یکی از برجسته‌ترین آن‌ها دانست؛

    صنعت 2 نظر

    مقایسه فونیکس FX و لاماری ایما، جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار!

    به‌تازگی مدیران خودرو رسماً از جدیدترین محصول خود با نام فونیکس FX رونمایی کرده است. این خودرو درواقع چری اومودا 5 است که یکی از جدیدترین محصولات این شرکت چینی محسوب می‌شود.

    کد خبر : 46259

    تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

    به گزارش خط بازار؛ فونیکس FX به لطف طراحی چشمگیر و جوان‌پسند، پیشرانه قدرتمند و آپشن‌های زیاد، یکی از جذاب‌ترین کراس‌اوورهای بازار کشورمان به‌حساب می‌آید. البته این خودرو در بازار ایران کار خیلی آسانی در پیش نخواهد داشت زیرا با رقبای زیادی مواجه خواهد بود که شاید لاماری ایما را بتوان یکی از برجسته‌ترین آن‌ها دانست؛ بنابراین، در ادامه قصد داریم این دو کراس‌اوور جذاب چینی را باهم مقایسه کنیم.

    معرفی کلی

    چری در نمایشگاه خودروی گوانگژوی سال 2021 شاسی‌بلند جدیدی با نام اومودا 5 را رونمایی کرد. این خودرو اولین محصول از سری جدید اومودا محسوب می‌شود که قرار است مثل سری تیگو، به یک خانواده از شاسی‌بلندهای مختلف تبدیل شود. تولیدی اومودا 5 اوایل سال 2022 آغاز شده و پس از عرضه در چین، به بازارهای دیگری مثل استرالیا، نیوزلند، روسیه و قزاقستان هم راه پیدا کرد. لاماری محصول یک از برندهای زیرمجموعه دانگ‌فنگ بنام فورتینگ بوده و نام اصلی آن T5 Evo است. این خودرو برای اولین بار در اواخر سال 2020 در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد و جالب اینکه پلت‌فرم مشترکی با کراس‌اوور فردا T5 دارد؛ بنابراین هردو خودرو کاملاً جدید هستند و با فاصله یک سال از یکدیگر معرفی شده‌اند.

    طراحی بیرونی

    لاماری و FX هردو از ظاهر جذاب و بروزی برخوردار هستند که می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند. هردو خودرو از مد این روزهای طراحی خودرو یعنی چراغ‌های جلوی دوقسمتی استفاده می‌کنند که شامل دی‌لایت‌های باریک در بالا و چراغ‌های اصلی در پایین می‌شود. البته هرکدام از این دو خودرو از این شیوه طراحی به شکل متفاوتی استفاده کرده‌اند. در FX شاهد جلوپنجره‌ای بدون قاب هستیم که در بالا به دی‌لایت‌های باریکی متصل شده است و نمای متمایزی را ایجاد کرده‌اند درحالی‌که طراحان لاماری از جلوپنجره‌ای چندضلعی استفاده کرده و دی‌لایت‌ها را در لبه کاپوت قرار داده‌اند.

    در نمای جانبی، هردو خودرو فرم کوپه مانند و اسپرتی دارند اما FX به لطف ستون C مشکی‌رنگ برای ایجاد طرح سقف شناور و همین‌طور تریم‌های رنگی در قسمت‌هایی مثل آینه‌های جانبی و رینگ‌ها، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در عقب، هردو خودرو چراغ‌های افقی باریکی دارند که به هم متصل هستند. البته در لاماری این کار توسط یک نوار LED باریک صورت گرفته درحالی‌که در FX شاهدتریم مشکی‌رنگی با نوشته CHERY (در ایران FOWNIX) هستیم. سپر عقب دو خودرو هم به لطف دیفیوزر مشکی و سر اگزوزهای کرومی نمای اسپرتی دارد ولی به‌طورکلی، در بیرون می‌تواند طراحی FX را تا حدودی جذاب‌تر دانست.

    داخل

    در داخل نیز هردو خودرو از یکی دیگر از مدهای طراحی این روزهای خودرو یعنی نمایشگرهای متصل‌به‌هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه غربیلک‌های فرمان D شکل سه پره استفاده می‌کنند. این نمایشگرها در هردو خودرو 10.25 اینچی هستند. در لاماری اما دریچه‌های تهویه دایره‌ای و کنسول میانی شبیه به مرسدس، فضای لوکسی را ایجاد کرده‌اند درحالی‌که چری ترجیح داده از دریچه‌های تهویه باریک افقی در یک بخش مشکی براق استفاده کند. در همین حال، طراحی رو دری‌های FX هم زیباتر و لوکس‌تر از رقیب به نظر می‌رسد. به‌طورکلی، طراحی و حال و هوای کابین هردو خودرو قابل‌قبول و جذاب است اما در اینجا هم کفه ترازو کمی به سمت FX سنگینی می‌کند.

    پیشرانه و گیربکس

    لاماری و فونیکس FX جزء قوی‌ترین کراس‌اوورهای چینی حال حاضر بازار کشورمان محسوب می‌شوند. البته فونیکس FX قرار است در دو تیپ پایه با پیشرانه 1.5 لیتری توربو و تیپ فول با پیشرانه 1.6 لیتری توربو در ایران عرضه شود ولی گفته شده عرضه تیپ پایه بسیار محدود خواهد بود و مدیران خودرو بیشتر روی تیپ فول تمرکز خواهد داشت. این تیپ از همان پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ تیگو 8 پرو استفاده می‌کند که در اینجا هم 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم مثل تیگو 8 پرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، زیر کاپوت لاماری یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل شده است.

    بنابراین، دو خودرو از لحاظ قوای محرکه بسیار به هم نزدیک هستند. در بخش ابعاد اما لاماری با 4,565 میلی‌متر طول، 1,860 میلی‌متر عرض و 1,690 میلی‌متر ارتفاع کمی از FX با 4,400 میلی‌متر طول، 1,830 میلی‌متر عرض و 1,585 میلی‌متر ارتفاع بزرگ‌تر است. به همین دلیل، FX با وزن 1444 کیلوگرمی، حدود صد کیلوگرم از لاماری 1550 کیلوگرمی سبک‌تر است که این می‌تواند باعث چابکی بیشتر و شتاب سریع‌تر آن شود تا جایی که گفته می‌شود این خودرو با شتاب صفرتاصد زیر 8 ثانیه، رکورد پرشتاب‌ترین خودروی مونتاژی کشور را به نام خود ثبت کرده است. این در حالی است که لاماری برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 9.5 ثانیه زمان نیاز دارد.

    منبع مطلب : khatebazar.ir

    مقایسه لاماری ایما، فونیکس FX و KMC K7؛ کراس اوروهای اسپرت چینی پرحاشیه

    لاماری ایما، فونیکس FX و کی ام سی K7 سه کراس اوور اسپرت و جوان پسند بازار ایران به حساب می‌آیند که از نظر مشخصات فنی شبیه به یکدیگر هستند.

    خودرو

    مقایسه لاماری ایما، فونیکس FX و KMC K7، کراس‌اوورهای چینی اسپرت بازار

    نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

    این روزها هر گوشه شهر را که بنگرید، یک بیلبورد تبلیغاتی از کراس‌اوورهای چینی را خواهید دید که با ظاهری دلربا و البته قیمت‌های نجومی سعی در معرفی خود دارند. از بین تمامی محصولات جدیدی که به بازار ایران معرفی شده‌اند، سه خودرو لاماری ایما، فونیکس FX و کی ام سی K7 به دلیل ظاهر و مشخصات خود لقب کراس‌اوورهای اسپرت را دریافت کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه ضمنی این سه رقیب نزدیک بپردازیم.

    از بین سه کراس‌اوور یاد شده، نخست کی ام سی K7 به بازار ایران رسید. این خودرو در حقیقت جک X7 است که نسخه بروز شده‌ای از جک S7 محسوب می‌شود. کی ام سی K7 در حال حاضر پرچمدار محصولات کرمان موتور است و به همراه کی ام سی T8 (جک T8)، به عنوان محصولات جدید کرمان موتور برای بازار ایران شناخته می‌شوند.

    دومین خودرو حاضر در این مقایسه، لاماری ایما است. این خودرو نسخه اسپرت دانگ فنگ T5 است که با نام و نشان متفاوت لاماری ایما توسط آرین موتور به بازار ما عرضه شد. لاماری ایما از ابتدای سال 1401 و یکسال پس از کی ام سی K7، در خیابان‌های ما حضور دارد.

    در نهایت به جدیدترین خودرو این لیست می‌رسیم، فونیکس FX که در حقیقت چری اومودا 5 است. این کراس‌اوور در قالب برند لوکس و جدید مدیران خودرو یعنی فونیکس به بازار ایران عرضه خواهد شد و البته هنوز تعدد نسخه‌های آن در جاده‌ها و خیابان‌های ایران پرشمار نیست. در این مقاله به بررسی و مقایسه این سه خودرو خواهیم پرداخت تا در نهایت مشخص شود که کدام یک جوان‌پسندتر است!

    بررسی طراحی خارجی

    هر سه خودرو حاضر در این مقایسه از زبان طراحی مدرنی بهره می‌برند که از آن‌ها یک کراس‌اوور اسپرت ساخته است. در واقع هر سه این خودروها نمادی از پیشرفت طراحی چینی‌ها هستند. برای درک این مساله، کافی است طراحی خودرویی همچون فونیکس FX را با نسل اول ام وی ام X33 مقایسه کنید.

    در مقایسه لاماری ایما، فونیکس FX و کی ام سی K7 از نظر طراحی، دو خودرو ایما و K7 از نظر طراحی شبیه به یکدیگر هستند در حالی که فونیکس FX اندکی متفاوت ظاهر می‌شود. وجه مشترک طراحی هر سه خودرو، چراغ‌های روشنایی اصلی هستند که در نواحی جانبی سپر جلو قرار گرفته‌اند.

    تا پیش از ورود لاماری ایما به بازار، کی ام سی K7 به عنوان یک کراس‌اوور تهاجمی منحصر به فرد شناخته می‌شد اما ایما با ارائه یک طراحی کاملا مشابه، خود را به عنوان رقیب همسان کی ام سی K7 مطرح کرد. علاوه بر قسمت جلو، شباهت‌هایی میان قسمت‌های جانبی و عقبی لاماری ایما و کی ام سی K7 نیز مشاهده می‌شود. با این حال یک مساله به ظاهر کی ام سی K7 که خودرو گران‌تر این مقایسه محسوب می‌شود ضربه زده است. این مساله خروجی‌های دوبل اگزوز تقلبی هستند، در حالی که لاماری ایما خروجی‌های اگزوز دوبل واقعی دارد!

    خوشبختانه فونیکس FX اندکی نسبت به دو خودرو دیگر متفاوت است. جلوپنجره الماس نشان این خودرو حالت سه بعدی دارد و چراغ‌های جانبی آن نیز کوچکتر و صاف‌تر هستند. همچنین فونیکس FX یک کراس‌اوور کوپه است و بیشتر به دیگنیتی شباهت دارد. نکته عجیب طراحی فونیکس FX‌ در قسمت عقبی آن مشاهده می‌شود. در حالی که دو خروجی دوبل واقعی اگزوز از قسمت زیرین سپر مشاهده می‌شوند، طراحان چری همچنان به نصب خروجی‌های تقلبی دوگانه روی سپر عقب خودرو اصرار ورزیده‌اند!

    بررسی طراحی داخلی

    در حالی که در مقایسه لاماری ایما، فونیکس FX و کی ام سی K7 از نظر طراحی خارجی کراس‌اوورهای آرین موتور و کرمان موتور شبیه به یکدیگر بودند، این مساله در طراحی داخلی شکلی متفاوت به خود می‌گیرد. برای بخش طراحی داخلی فونیکس FX‌ و لاماری ایما شباهت بیشتری به یکدیگر دارند، چرا که از الگوی صفحه نمایش به هم پیوسته عریض بهره می‌برند. در سوی دیگر اما برای کی ام سی K7 از صفحه نمایش‌های جداگانه استفاده شده است.

    با این حال یک الگو بین سه خودرو مشترک است و آن حذف دکمه‌های فیزیکی است. اکثر کنترلرها در سه خودرو این مقایسه از نوع لمسی هستند و اکثر دکمه‌های فیزیکی روی فرمان جمع شده‌اند. سایر المان‌های طراحی هر سه خودرو شبیه به یکدیگر هستند اما در این قسمت می‌توان کی ام سی K7 را برنده اعلام کرد که کابینی پر از جزئیات را به کاربران عرضه می‌کند.

    بررسی مشخصات فنی و جدول مقایسه

    بخش اصلی در مقایسه لاماری ایما، فونیکس FX و کی ام سی K7، رقابت بین مشخصات فنی این سه کراس‌اوور جوان‌پسند بازار است. از بین این سه خودرو، تنها فونیکس FX با دو ترکیب از مشخصات فنی به بازار عرضه می‌شود و دو خودرو دیگر با یک موتور و گیربکس در دسترس خریداران هستند.

    فونیکس FX‌ با دو ترکیب به بازار ایران عرضه خواهد شد که ترکیب اول شامل موتور 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس 9 سرعته CVT می‌شود، در حالی که ترکیب دوم از موتور 1.6 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تشکیل شده است. پیشرانه نخست از نوع MPi یا تزریق غیرمستقیم سوخت است و سازگاری بهتری با بنزین ایران دارد،‌ در حالی که پیشرانه دوم از نوع GDi است و راندمان بالاتری را تحویل می‌دهد. از آن‌جایی که دو خودرو دیگر به پیشرانه GDi مجهز هستند، ما نیز در این مقایسه نسخه قوی‌تر فونیکس FX را وارد مقایسه مشخصات فنی می‌کنیم.

    جدول مقایسه لاماری ایما، فونیکس FX و کی ام سی K7 از نظر مشخصات فنی:

    خودرو فونیکس FX لاماری ایما کی ام سی K7

    موتور 1.6 لیتری TGDI 1.5 لیتری TGDI 1.5 لیتری TGDI

    حداکثر قدرت 197 اسب بخار 195 اسب بخار 171 اسب بخار

    حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر 285 نیوتن متر 251 نیوتن متر

    جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه

    هنوز اطلاعات دقیقی از وزن و شتاب فونیکس FX در شرایط طبیعی به دست ما نرسیده است، از این رو بهتر است تا زمان عرضه کامل فونیکس FX برای مقایسه شتاب این سه خودرو صبر کنیم. با این حال به نظر می‌رسد که لاماری ایما یک رقیب سرسخت برای تیپ فول آپشن فونیکس FX خواهد بود.

    منبع مطلب : digiato.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 9 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید