این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    عکس ماشین جدید تارا

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    عکس ماشین جدید تارا را از این سایت دریافت کنید.

    تارا ایران خودرو + مشخصات، قیمت، معایب، موتور و عکس تارا دستی و اتوماتیک

    خودرو تارا دستی و اتوماتیک توسط ایران خودرو تولید می‌شود و قیمت، مزایا، معایب، طراحی نمای داخلی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تصاویر و تجهیزات ایمنی آن باعث نظرات متفاوت است.

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

    معرفی خودرو؛

    تارا ایران خودرو + مشخصات، قیمت، معایب، موتور و عکس تارا دستی و اتوماتیک

    خودرو تارا دستی و اتوماتیک توسط ایران خودرو تولید می‌شود و قیمت، مزایا، معایب، طراحی نمای داخلی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تصاویر و تجهیزات ایمنی آن باعث نظرات متفاوت است.

    به گزارش ایمنا، پژو و ایران خودرو شرکتی را با نام ایکاپ تأسیس کردند تا در فاز اول پژو ۲۰۰۸، پژو ۲۰۸ و پژو ۳۰۱ تولید شود. اما به دنبال خروج آمریکا از برجام، همکاری ایرانی‌ها و فرانسوی‌ها لغو شد. بعد از آن، ایران خودرو پلتفرم PF۱ پژو سیتروئن را ارتقا داد و پلتفرم IKP۱ را مخصوص خودش ساخت و همچنین با تغییراتی روی پژو ۳۰۱، خودرو تارا را طراحی و تولید کرد.

    معرفی تارا ایران خودرو

    تارا که با نام K۱۳۲ شناخته می‌شد، از سال ۱۳۹۹ با جعبه دنده دستی روی خط تولید قرار گرفت و از طریق طرح‌های پیش فروش ایران خودرو به متقاضیان فروخته شد. نخستین خودرویی که با این پلتفرم تولید شده خودروی تارا بود که در آغاز با کد کارخانه‌ای K۱۳۲ شناخته می‌شد. نسخه اولیه این خودرو در بهمن ماه ۱۳۹۸ رونمایی شد ولی آغاز تولید آن به اواخر سال ۱۳۹۹ برمی‌گردد و در نهایت تارا در مدل ۱۴۰۰ برای اولین بار روانه بازار شد.

    بیشتر بخوانید: ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰ + فرم قرعه کشی تارا

    مشخصات فنی خودروی تارا

    موتور تارا نسخه به‌روز شده و بهینه TU۵ قدیمی پژو است. این موتور ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد و از نظر آلایندگی و مصرف سوخت نسبت به خودروهای هم رده‌اش وضعیت مطلوب‌تری دارد. پیشرانه تارا پیستون ضد سایش دارد و جعبه دنده این خودرو هم از نوع دنده‌ای پنج سرعته است.

    شتاب و کشش تارا در مسیرهای رانندگی معمولی مناسب است. البته شتاب رسمی تارا در نسخه دنده‌ای ۱۲٫۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی‌اش هم حدود ۷ لیتر برآورد می‌شود. این‌ها در مقیاس‌های بین‌المللی اعدادی متوسط هستند ولی در مقایسه با محصولات داخلی، می‌توان گفت که تارا وضعیت خوبی دارد.

    موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه

    حجم موتور ۱۵۹۸ سی‌سی

    تنفس موتور تنفس طبیعی

    انتقال نیرو دیفرانسیل جلو

    حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه

    حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن-متر در ۴ هزار دور در دقیقه

    جعبه دنده پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک

    شتاب صفر تا صد ۹٫۵ ثانیه

    حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت

    وزن ۱۱۵۰ کیلوگرم

    اندازه (میلیمتر) ۴۵۰۵ طول – ۱۷۴۸ عرض – ۱۴۶۶ ارتفاع

    فاصله بین دو محور ۲۶۵۲ میلیمتر

    تارا در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU۵ پلاس مجهز است. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می‌کند. پیشرانه TU۵ پلاس تارا که روی رانا پلاس جدید هم وجود دارد، به فناوری‌هایی مانند زمان بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی و پمپ روغن متغایر مجهز است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ در آن رعایت شده است. توان این پیشرانه در نسخه دنده دستی تارا با جعبه دنده ۵ سرعته BE۴ پلاس به چرخ‌های جلوی این سدان ملی انتقال پیدا می‌کند. مهندسان ایران خودرو می‌گویند که این جعبه دنده با ارتقایی نسبت به BE۴ مواجه شده است و از سویی در سال آتی نسخه ۶ دنده دستی تارا هم به بازار معرفی می‌شود.

    طراحی داخلی و کابین تارا

    در بحث طراحی کابین هم تارا تفاوت خاصی با پژو ۳۰۱ ندارد و تنها در بخش غربیلک فرمان متفاوت نسبت به نسخه فرانسوی است. الگوی رودری های تارا مشابه به نسخه دوم ۳۰۱ بوده و سبکی جدیدتر دارد. تارا به عنوان پرچمدار محصولات ایران خودرو این توقع را ایجاد کرده است که نسبت به خودروهای هم رده بالاتر باشد. بسیاری بر این باور هستند که باید طراحان و مهندسان ایران خودرو، سبکی به‌روزتر را برای کابین این سدان کلاس C انتخاب می‌کردند و تمام الگوهای اقتصادی کابین پژو ۳۰۱ را مانند یک پارچه بودن محل قرارگیری تنظیم شیشه بالابرها (که در بخش کنسول میانی دیده می‌شود) در تارا پیاده سازی نمی‌کردند.

    کابین تارا را می‌توان جز جادارترین کابین‌های سدان های کلاس C دانست. با وجود فاصله محور کمتر از تارا نسبت به خودرویی چون دنا پلاس، شاهد هستیم که فضای پا و سر سرنشینان در این محصول جدید بهتر از سدان های قبلی ایران خودرو است. به خاطر الگوبرداری کامل صندلی‌های تارا (در بحث طراحی و مهندسی) از صندلی‌های پژو ۳۰۱، می‌بینیم که ارگونومی خوبی در بخش زیرین و پشتی صندلی‌های جلو و عقب این خودرو وجود دارد. فضای صندوق عقب تارا هم به نسبت بسیاری از سدان های کلاس C بزرگ‌تر است و می‌توان بیش از ۶۰۰ لیتر بار را در عقب این خودرو جای داد که به لطف صندلی‌های تا شو ردیف عقب تارا، امکان افزایش فضای بار هم وجود دارد.

    با وجود نصب صندلی‌های به نسبت راحت در تارا و فضای مناسب برای سرنشینان، نبود زیر آرنجی جلو و عقب نیز در نسخه دنده‌ای این سدان ایران خودرویی کاملاً احساس می‌شود. در صورتی که زیر آرنجی میانی در تارا دنده‌ای نصب می‌شود، می‌توان امتیاز این سدان را در بحث راحتی سرنشینان و راننده افزایش داد.

    همچنین با وجود اینکه تنظیمات سیستم صوتی، دکمه‌های کروز کنترل و دکمه‌های سیستم تهویه در دسترس راننده است، اما می‌بینیم که به خاطر سبک طراحی اقتصادی کابین پژو ۳۰۱، سیتروئن C۳-XR و تارا محل قرارگیری دکمه‌های شیشه بالابر، فلاشر، قفل مرکزی و تنظیمات آینه‌های جانبی آنچنان ایده آل و مناسب نیست.

    طراحی بدنه تارا

    محدودیت‌های اقتصادی در فرآیند تولید بخش‌هایی همچون سپر، چراغ‌ها و جلوپنجره سبب شده تا دست طراحان در ترسیم نمای چهره و ناحیه پشت خودرو تارا چندان باز نباشد و به همین دلیل مجبور به استفاده نامناسب از اشکال هندسی نسبتاً ساده با حداقل انحنا شده باشند.

    به هر حال این فیس لیفت اگرچه حالتی خشن و اسپرت دارد اما از لحاظ هماهنگی با پروفیل جانبی چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد. با این وجود تارا در قیاس با تولیدات قدیمی موجود در بازار ایران همچون انواع مشتقات تندر ۹۰، سمند و پژو پارس، بسیار مدرن است و می‌تواند نیازهای مشتریان ایرانی را که در یک بازار کم‌تنوع مجبور به انتخاب خودرو هستند، به نحوی قابل قبول پاسخ دهد؛ اما در مقایسه با تولیدات روز دنیا باید گفت تارا چندان دلچسب و خوشایند طراحی نشده است. ترسیم چراغ‌های به‌هم‌پیوسته عقب نیز با کمترین دقت و ظرافت انجام شده و برخلاف نمونه‌های مشابه خارجی همچون چراغ‌های سراسری پورشه و یا حتی برخی از محصولات جدید چینی، آن میزان دلربایی که انتظار می‌رود را از خود به نمایش نمی‌گذارد.

    منبع مطلب : www.imna.ir

    بررسی تارا اتوماتیک V2

    بررسی تارا اتوماتیک ایران خودرو، در این مطلب با ما همراه باشید تا به سراغ بررسی ماشین تارا و مقایسه تارا دستی با تارا اتومات برویم

    بررسی تارا اتوماتیک V2

    31 مرداد 1401 - 14:17

    ضمانت‌نامه موتور و گیربکس تارا 

    تیر 1401: مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو، در مراسم رونمایی خودرو سورن پلاس دوگانه‌سوز بیان کرد که برای جهش کیفی محصولات ایران‌خودرو، 279 پروژه در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در قبل و پس از تحویل خودروها تعریف شده است. مرحله اول این طرح نیز برای خودرو تارا آغاز شده و ضمانت‌نامه 6 ماهه موتور و گیربکس برای این محصول صادر می‌شود. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل، نمایندگی‌های ایران‌خودرو در کل کشور در کمتر از 24 ساعت به رفع عیب خواهند پرداخت.

    نمایشگاه تهران: رونمایی دوباره از سدان گران ایکو

    اردیبهشت 1401: در نمایشگاه خودرو تهران 1401، هرچند شرکت سایپا حضور نداشت اما در عوض، شرکت ایران خودرو با دست پر به این نمایشگاه آمده بود. این شرکت علاوه بر رونمایی محصولات لوکس هایما، یکبار دیگر از آخرین دستاورد مهم خود، یعنی سدان تارا اتوماتیک نیز رونمایی کرد.

    آنطور که از نمایشگاه امسال خبر می‌رسید، در سال جاری احتمالا خبرهای خوبی از نسخه‌های جدید تارا اتوماتیک خواهیم شنید.

    تارا اتوماتیک با سقف رنگی

    فروردین 1401: تارا دو رنگ اتوماتیک اکنون به صورت آزمایشی در کارخانه ایران‌خودرو تولید شده و حتی نمونه‌ای از آن نیز پلاک ملی دریافت کرده است. سقف این نسخه به رنگ مشکی است و در سایر بخش‌های ظاهری و امکانات، تفاوتی با تارا اتوماتیک ندارد. اما احتمال می‌رود که نوع دیگری از شیشه دودی روی تارا دو رنگ اتوماتیک نصب شود.

    تارا با سقف مشکی

    مدیران ارشد ایران‌خودرو می‌گویند که در صورت سفارش و تقاضای مشتریان، نسخه جدید این خودرو در نیمه دوم سال 1401 به بازار عرضه می شود.

    آمادگی ایساکو برای خدمات پس از فروش تارا

    آبان 1400: آقای مفیدی (مدیرعامل شرکت ایساکو) خبر داده که همزمان با آغاز تولید انبوه تارا اتوماتیک ایران خودرو، تامین قطعات و لوازم یدکی خودرو، تجهیز نمایندگی‌ها به دستگاه‌های مخصوص و همچنین آموزش تکنسین‌های ایساکو نیز شروع شده است. هم‌اکنون کارشناسان فنی در 80 نمایندگی منختب ایساکو، آموزش‌های لازم برای خودروهای تارا دستی و تارا اتوماتیک را دیده‌اند ولی طبق برنامه‌ریزی ایران خودرو، تعداد نمایندگی‌هایی که تارا را پوشش می‌دهند، تا پایان سال 1400 به 200 واحد خواهد رسید.

    تولید انبوه تارا اتوماتیک شروع شد

    آبان 1400: همزمان با دوم آبانماه 1400 و فرارسیدن ولادت پیامبر مهربانی‌ها، تولید انبوه «تارا اتوماتیک» با حضور آقای فاطمی‌امین (وزیر صمت) آغاز شد. محصول جدید ایران خودرو با داخلی‌سازی 75 درصدی وارد به فاز تولید نهایی شده که البته و بزودی، این میزان به 80% نیز خواهد رسید. همچنین طبق گزارش ساپکو، میزان داخلی‌سازی قطعات خاص و های‌تک برای خودرو تارا اتوماتیک به عدد 50% رسیده است.

    تارا اتوماتیک؛ اولین محصول ایکو با کیلس

    مهر 1400: آقای احمدزاده (رئیس اداره پیش توسعه و طرح‌ریزی محصول ایران خودرو) در جریان برگزاری کیلینک قیمت‌ خودرو تارا اتوماتیک جهت تعیین قیمت آن، گفته که این محصول جدید با همان گیربکس 6 سرعته‌ای که در دنا پلاس اتومات (بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک) بکار رفته، ساخته شده است. ضمن اینکه تارا اتوماتیک، آپشن‌های جدیدتری مانند دوربین عقب، رینگ 16 اینچ آلومینیومی و چهار ایربگ دارد. تارا اتوماتیک همچنین نخستین محصول ایران خودروست که در آن سیستم ورود بدون کلید (کیلس) وجود دارد.

    آقای احمدزاده به سایر تغییرات انجام شده در تارا اتوماتیک نیز اشاره کرده و گفته که آیینه‌های برقی تبدیل به آیینه‌های تاشوی برقی شده‌اند، صندلی‌های جلو برقی شده‌اند و سانروف نیز به خودرو اضافه شده است، البته نوع روکش صندلی‌ها نیز در نسخه اتوماتیک تارا، به چرم و پارچه تغییر یافته.

    تفاوت کیفیت تارا اتوماتیک و تارا دستی

    مهر 1400: با اعلام شرکت ایران خودرو و براساس گزارش ارزشیابی کیفی خودرو در شهریورماه 1400، محصول جدید این شرکت، یعنی تارا دستی موفق به کسب 4 ستاره از سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شده است. ایران خودرو همچنین یادآوری کرده که تارا اتوماتیک را از همان ابتدای تولیدش، با 5 ستاره کیفی به بازار خواهد آورد.

    قیمت تارا ایران خودرو

    در جدول زیر، آخرین قیمت ایران خودرو تارا اتوماتیک و ایران خودرو تارا دنده‌ای را مشاهده می‌کنید:

    زمان تارا دستی تارا اتومات

    تابستان 1399 239.8 (تقریبی) 299.8 (تقریبی)

    پاییز 1399 287 (تقریبی) 385 (تقریبی)

    تابستان 1400 290.4 -

    آبان 1400 315 415 تیر 1401 - 415.7

    بیشتر بخوانید:

    # قیمت روز تارا # مشخصات فنی تارا

    # تجربه رانندگی تارا دستی

    # دفترچه راهنمای تارا

    *در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

    *قیمت تقریبی براساس پیش‌فروش‌های ایران خودرو، تخمین زده شده است.

    همچنین جهت اطلاع از قیمت روز خودرو و قیمت روز خودرو تارا دستی و تارا اتوماتیک در بازار، لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

    »» قیمت روز خودرو

    »» قیمت روز محصولات ایران خودرو

    فروش تارا ایران خودرو

    در مقاله شرایط فروش ایران خودرو از آخرین شرایط فروش تارا و پیش فروش تارا ایران خودرو باخبر شوید. همچنین از لینک خرید و فروش تارا به روزترین آگهی‌های خودرو تارا را مشاهده کنید.

    تولید تارا با گیربکس 6 دنده جدید

    شهریور 1400: آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) در حاشیه مراسم تست درایو خودرو تارا دستی که در تاریخ 25 شهریورماه و با حضور خبرنگاران در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شده بود، خبر داده که تجاری‌سازی خودرو تارا با گیربکس MT6 ایران خودرو آغاز شده است. بنابراین بعد از دناپلاس 6 دنده که از شهریورماه 1400 تولید آزمایشی آن شروع شده است، حالا باید منتظر خودروی تارا 6 دنده نیز باشیم.

    منبع مطلب : bama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 6 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید