این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

عکس از سیاره مریخ

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

عکس از سیاره مریخ را از این سایت دریافت کنید.

مریخ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مریخ

عکسی گرفته‌شده در سال ۲۰۰۷

ویژگی‌های مداری

مبدأ مبدأ (ستاره‌شناسی)

اوج ۱٫۶۶۶۰ AU ۲۴۹٫۲ million km حضیض ۱٫۳۸۱۴ AU ۲۰۶٫۷ million km نیم‌قطر بزرگ ۱٫۵۲۳۶۷۹ AU ۲۲۷,۹۳۹,۱۰۰ km

خروج از مرکز مداری ۰٫۰۹۳۵±۰٫۰۰۰۱، ۰٫۰۹۳۳۹۴۱۰

تناوب مداری

۱٫۸۸۰۸ سال ژولینی (اخترشناسی)

۶۸۶٫۹۷۱ d ۶۶۸٫۵۹۹۱ sols تناوب هلالی 779.96 days 2.135 Julian years میانگین سرعت مداری ۲۴٫۰۷۷ km/s آنومالی متوسط ۱۹٫۳۵۶۴°

انحراف ۱٫۸۵۰° to دایرةالبروج

۵٫۶۵° to خورشید's استوا

۱٫۶۷° to invariable plane

طول گره صعودی ۴۹٫۵۶۲° شناسه perihelion ۲۸۶٫۵۳۷°

ماه‌ها ۲(فوبوس و دیموس)

ویژگی‌های فیزیکی میانگین شعاع ۳۳۸۹٫۵±۰٫۲ km شعاع استوایی ۳۳۹۶٫۲±۰٫۱ km ۰٫۵۳۳ زمین شعاع قطبی ۳,۳۷۶٫۲±۰٫۱ km ۰٫۵۳۱ زمین

تخت‌شدگی ۰٫۰۰۵۸۹±۰٫۰۰۰۱۵

۸۶۸٫۲۲ کیلومتر بر ساعت (۲۴۱٫۱۷ متر بر ثانیه)

انحراف محوری

۱٫۹۳٪ آرگون ۱٫۸۹٪ نیتروژن ۰٫۱۴۶٪ اکسیژن

۰٫۰۵۵۷٪ کربن مونوکسید

۲۱۰ ppb بخار آب

۱۰۰ ppm نیتریک اکسید

۱۵ ppm هیدروژن ۲٫۵ ppm نئون ۸۵۰ ppb آب سنگین ۳۰۰ ppb کریپتون ۱۳۰ ppb فرمالدهید ۸۰ ppb زنون

۱۸ ppb هیدروژن پراکسید

۱۰ ppb متان

مقایسه نسبت اندازه حقیقی سیاره مریخ با زمین

نگاره‌ای ثبت‌شده به‌سال ۱۹۷۸ میلادی از آتشفشان کوه المپوس بر سطح سیارهٔ مریخ.

کوه المپوس با ارتفاع ۲۲ کیلومتر از نقطه ژئودزی (تقریبا سه برابر کوه اورست)، بزرگ‌ترین آتشفشان سپری منظومهٔ شمسی محسوب می‌شود.

عکس گرفته شده از سطح سیاره مریخ

مریخ[۱] یا بهرام چهارمین سیاره در منظومهٔ خورشیدی است که در یک مدار طولانی‌تر و با سرعتی کمتر از زمین به دور خورشید می‌چرخد. هر یک بار گردش این سیاره به دور خورشید معادل ۶۸۷ شبانه‌روز زمین طول می‌کشد و طول شب و روز آن از زمین کمی طولانی‌تر است.

نام فارسی این سیاره بهرام و نام عربی-یونانی آن مِریخ است. در کتاب‌های قدیمی فارسی آن را فلک شحنهٔ پنجم و سایس رواق پنجم نیز نامیده‌اند.

قطر مریخ نزدیک به یک‌دوم قطر زمین و برابر ۶٬۷۹۰ کیلومتر است. (قطر زمین: ۱۲٬۷۵۶ کیلومتر).

نوری که از خورشید به مریخ می‌رسد نصف نوری است که زمین دریافت می‌کند، اما روز مریخی چهل دقیقه طولانی‌تر از روز زمینی است؛ بنابراین شرایط از نظر نور تقریباً مثل زمستان زمین است و به این خاطر امکان رشد گیاهان در شرایط گلخانه‌ای در مریخ وجود دارد.[۲] روزهای مریخ ۲۴ ساعت و ۳۷ دقیقه طول می‌کشد. از آن‌جا که محور سیاره مریخ همانند زمین °۲۴ درجه کج است، در این سیاره نیز فصل‌های سال وجود دارند. اما هر سال مریخی کم و بیش دو برابر سال زمینی یعنی ۶۷۸ روز طول می‌کشد.[۳]

اتمسفر مریخ سرخ‌رنگ است و از زمین در آسمان شب نیز سرخی آن دیده می‌شود. کرهٔ مریخ دو قمر کوچک به نام‌های فوبوس و دِیموس دارد که ظاهری نابسامان دارند. این دو قمر شاید شهاب‌سنگ هستند که در مدار مریخ به دام افتاده‌اند. اگر شخصی در کرهٔ مریخ باشد خواهد دید که فوبوس سه بار در یک روز طلوع و غروب می‌کند. دیموس نیم فوبوس بوده و چنانچه از مریخ به آن نگاه کنیم این قمر بیشتر همانند یک ستاره خواهد بود تا یک ماه. خورشیدگرفتگی در مریخ به دلیل کوچک بودن قمرهای آن کامل نیست. قمرهای مریخ به سطح آن نزدیک هستند و بزرگ‌ترین قمر آن فوبوس است که گردش آن به دور سیارهٔ مریخ نزدیک به ۷ ساعت و ۳۹ دقیقه و ۲۷ ثانیه است. زمان گردش مداری دیموس نیز ۱ روز و ۶ ساعت و ۲۱ دقیقه و ۱۶ ثانیه است.

مریخ، سیاره سرخ‌رنگ منظومهٔ خورشیدی، یک‌دوم زمین قطر دارد و مساحت سطح آن برابر با مساحت خشکی‌های روی زمین است. همانند زمین، یخ‌های قطبی، دره‌های عمیق، کوه، غبار، توفان و فصل دارد. در دشت‌های آن مانند ماه، گودال‌هایی برآمده از برخورد سنگ‌های آسمانی دیده می‌شود. با وجود اندازهٔ کوچکش، بلندترین قلهٔ منظومهٔ خورشیدی یعنی کوه المپوس و بزرگ‌ترین درهٔ منظومهٔ خورشیدی در این سیاره پیدا شده‌است.

کهنه‌بودن بیشتر دهانه‌های برخوردی سیارهٔ مریخ نشان‌دهندهٔ پرکاری زیاد پدیده‌های زمین‌شناختی در این سیاره‌است.[۳]

در تاریخ ١٩ سپتامبر ۲۰۲۲ اولین تصویر و اطلاعات ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب از سیاره مریخ توسط ناسا منتشر شد.[۴]

منبع مطلب : fa.wikipedia.org

تماشای جدیدترین عکس های مریخ

عکس های مریخ جدیدترین عکس های مریخ تصاویری از مریخ,عکس مریخ,عکس از مریخ,تصاویر سیاره مریخ,جدیدترین تصاویر مریخ,تصاویر مریخ,جدیدترین عکس های سیاره مریخ,تصاویر به دست آمده از مریخ

تماشای جدیدترین عکس های مریخ

مجموعه: گزارشهای علمی

کاوشگر کنجکاوی ناسا که در حال تجسس در بخش‌های کم‌ ارتفاع کوه شارپ در مریخ است، جدیدترین عکس های رنگی با وضوح بالا را به زمین ارسال کرده‌ که دیدگاهی بی‌سابقه از ساختار سنگی این سیاره را در اختیار دانشمندان قرار می دهد.

اولین چیزی که در این تصاویر چشم را خیره می‌سازد شباهت بی‌اندازه آن به زمین است

اولین چیزی که در این تصاویر چشم را خیره می‌سازد شباهت بی‌اندازه آن به زمین است و همین موضوع دانشمندان را هیجان زده ساخته است. این تصاویر در تاریخ هشتم سپتامبر در منطقه موری در دامنه های کم ارتفاع کوه شارپ ثبت شده اند، کوهی که قله مرکزی حفره‌ای به نام حفره گیل در مریخ به شمار می‌رود.

کوهی که قله مرکزی حفره‌ای به نام حفره گیل در مریخ به شمار می‌رود

این کوه که اولین بار در دهه ۱۹۷۰ کشف شد، به تپه‌ای غول پیکر از لایه های رسوبی فرسایشی شباهت دارد که در ارتفاع ۵٫۵ کیلومتری از سطح دره قرار گرفته‌ است. هنوز مشخص نیست منشا لایه های سازنده این کوه چیست اما تخمین زده شده است که شکل گیری این کوه دو میلیارد سال طول کشیده‌ است. منطقه موری نیز از تختال ها (تپه‌ای با سطح فوقانی مسطح) و تخت‌تپه‌ها (تپه‌ای وسیع و منفرد با قله مسطح و دامنه پرشیب) و تل‌ها تشکیل شده‌ است که به فلات‌های کوچک سنگی شباهت دارند که از دامنه کوه رشد کرده‌اند. این سازه‌ها چند میلیون سال پیش تحت تاثیر شرایط اقلیمی و فرسایش ایجاد شده‌اند، سازه‌هایی مرتفع، با قله‌ای مسطح و لبه های پرشیب‌ هستند که از تپه های بزرگتر ایجاد شده‌اند.

پیشنهاد ویژه

جوانسازی و لیفت صورت با جدیدترین دستگاه ها*بدون درد

سخت ترین لکه های لباست را با خرید این مایع از بین ببر!

درمان هموروئید بدون درد و خونریزی

تنها تفاوت میان این سازه‌ها در مریخ و زمین در ابعاد آنها است

تنها تفاوت میان این سازه‌ها در مریخ و زمین در ابعاد آنها است. بسیاری از زمین‌شناسان می‌گویند یک تختال طولی بیشتر از وسعتش دارد و یک تخت‌ تپه وسیع تر است و ارتفاع آن نسبت به وسعتش کمتر است. گفته می‌شود سازه های منطقه موری بقایای فرسایشی ماسه‌ سنگ های باستانی مریخی هستند و اکنون تصاویر به دست آمده از کنجکاوی دیدگاهی بی سابقه را از این سازه ها و لایه ها در اختیار دانشمندان قرار داده‌ است.

سازه های منطقه موری بقایای فرسایشی ماسه‌ سنگ های باستانی مریخی هستند

کنجکاوی درحدود یک ماه است که مشغول بررسی منطقه موری در کوه شارپ است و اکنون خود را برای رفتن به ارتفاعات بیشتر کوه آماده می کند، اما پیش از آن باید در جنوبی ترین بخش های منطقه عملیات حفاری انجام دهد. به گفته ناسا تیم علمی کنجکاوی قصد دارد در آینده ای نزدیک چندین تصویر ترکیبی رنگی را از تمامی تصاویری که کنجکاوی به زمین ارسال کرده ایجاد کند.

منبع : hamshahrionline.ir - space.com

رزرو هتل داخلی با ۷۰٪ تخفیف ویژه

چند دقیقه با دانستنی ها

انسان به مریخ رسید! + عکس

آخرین تصویر از مریخ نورد بازنشسته ناسا

آغاز سومین مرحله‌ی حفاری توسط "مریخ نورد کنجکاوی" + تصاویر

اسرار ۲ میلیارد سالۀ فعالیت آتش فشانی در مریخ

تصاویر دیدنی ناسا از گردش «کنجکاوی» در مریخ

ثبت تصویر دهانه‌ای پر از شکاف در مریخ

منبع مطلب : www.beytoote.com

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 6 روز قبل
    4

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

برای پاسخ کلیک کنید