این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    سورن پلاس بهتره یا دنا پلاس

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    سورن پلاس بهتره یا دنا پلاس را از این سایت دریافت کنید.

    مقایسه سورن پلاس صفر کیلومتر با دنا پلاس کارکرده

    با ما در مقاله مقایسه سورن پلاس صفر کیلومتر با دنا پلاس کارکرده همراه شوید تا ببینیم باید کدام‌یک از این دو سدان را به پارکینگ خانه هدایت کنید

    مقایسه سورن پلاس صفر کیلومتر با دنا پلاس کارکرده

    حسین باباپور اردیبهشت 5, 1400

    دو سدان سورن پلاس و دنا پلاس از خانواده سمند که در واقع تفاوت ساختاری با یکدیگر ندارند و صرفا از لحاظ برخی ویژگی‌های ظاهری با هم اختلاف پیدا کرده‌اند، حالا از نظر قیمتی بین نمونه‌های صفر کیلومتر و کارکرده‌شان تلاقی به وجود آمده است؛ به نحوی که شما در حال حاضر قادر خواهید بود مبلغی معادل یک سورن پلاس صفر کیلومتر را جهت خرید دنا پلاس ساده کارکرده نیز هزینه کنید. با این حساب به نظر شما خرید کدام خودرو عاقلانه‌تر خواهد بود؟

    اگر هنوز جوابی برای این سوال پیدا نکرده‌اید، بهتر است با مجله خودرو همراه مکانیک در مقاله مقایسه سورن پلاس صفر کیلومتر با دنا پلاس کارکرده همراه شوید تا درنهایت ببینیم خرید دنا پلاس منطقی‌تر است یا سورن پلاس.

    سورن پلاس

    خودروی سورن درواقع اولین نسخه فیس‌لیفت رسمی سمند به شمار می‌رود که اواسط دهه ۸۰ روانه بازار شد و با توجه به ظاهر جذاب‌تر از سمند معمولی، مورد توجه برخی مشتریان قرار گرفت. این خودرو با همان شکل و شمایل اولیه و البته به همراه برخی تغییرات در بخش پیشرانه، به حضور خود در بازار ادامه داد تا آنکه سال ۹۸ نسخه پلاس آن از سوی شرکت سازنده به بازار معرفی شد و در پاییز ۹۹ نیز پروسه تولید انبوهش کلید خورد.

    سورن پلاس از لحاظ فنی هیچ‌گونه تفاوتی با مدل پیشین ندارد، اما برخی جزئیات ظاهری آن نظیر گرافیک داخلی چراغ‌ها، بهبود رودری‌ها، اضافه شدن نمایشگر کامپیوتر سفری به بالای داشبورد، تغییر غربیلک فرمان، اضافه شدن باله عقب و… نسبت به قبل به‌روزرسانی شده است.

    سمند سورن پلاس همچون گذشته موتور ef7 را در سینه جای داده و قدرتی معادل ۱۱۵ اسب بخار را از درون آن بیرون می‌کشد. همچنین گیربکس دستی ۵ سرعته طبق روال معمول گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر را به سوی چرخ‌های جلو انتقال خواهد داد. سورن پلاس حدود ۱۲۵۷ کیلوگرم وزن دارد و قادر است ظرف مدت ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو از یک باک سوخت ۶۶ لیتری بهره می‌برد و به طور میانگین به ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت حدود ۷.۴۹ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

    در حال حاضر نسخه توربوشارژ این مدل از سوی ایران خودرو به فروش نرسیده اما می‌شود وقوع چنین امری را در آینده نزدیک انتظار داشت.

    امکانات رفاهی سورن پلاس نیز نسبت به گذشته چندان تغییر اساسی را تجربه نکرده و اضافه شدن کروز کنترل را می‌توان مهم‌ترین تغییر این بخش تلقی کرد. با توجه به قیمت سورن در تیپ پلاس سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه سرنشینان عقب، ترمزهای ضد قفل ABS، EBD، دو کیسه هوای جلو، دیلایت، آینه‌های تاشونده برقی خودکار، شیشه‌بالابرهای برقی هوشمند، صندلی با دوخت قرمز، ایموبلایزر، سیستم هشدار موانع عقب، تنظیم برقی صندلی، دسترسی به صندوق از داخل کابین، چراغ بدرقه، کامپیوتر سفری و موکت سقف جدید مشابه دنا را باید به عنوان مهم‌ترین تجهیزات رفاهی محصول جدید ایران خودرو در نظر بگیریم.

    همان‌طور که اشاره شد سورن پلاس از لحاظ پلتفرم تفاوتی با سورن elx ندارد و هندلینگی درحد مدل پیشین را ارائه می‌دهد که در رانندگی‌های با سرعت عادی مشکلی برای کاربر به وجود نخواهد آورد. کیفیت سواری آن نیز خیلی نرم یا خیلی خشک ارزیابی نمی‌شود و در قیاس با برخی رقبای هم‌رده تقریبا متقاعدکننده احساس خواهد شد.

    دنا پلاس

    شرکت ایران خودرو بعد از عرضه دنا اقدام به طراحی مدل اسپرت و لوکس‌تر این خودرو با نام دنا پلاس کرد که ازقضا بسیار مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفت و در حال حاضر نیز نسخه‌های توربو آن به‌شدت در بازار پرطرفدار هستند. دنا پلاس معمولی نیز به ‌نوبه خود توانسته مشتریان خانوادگی را که تمایلی به خرید خودروهایی همچون تندر ۹۰ یا پژو پارس ندارند، به سمت خود بکشاند.

    مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

    تعویض پلاک

    راهنمای خرید دست دوم

    استعلام خلافی خودرو

    این خودرو از طراحی اسپرت‌تری نسبت به سورن پلاس بهره می‌برد و به همین دلیل اصولا جوانان با طراحی ظاهری آن بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند. در مورد طراحی کابین هم کاملا برتری با دنا پلاس است؛ چراکه داشبورد و سایر بخش‌های این خودرو نسبت به داشبورد قدیمی سورن کاملا برتری نشان می‌دهد. همان‌طور که ذکر شد دنا پلاس معمولی و سورن پلاس از یک پلتفرم و یک خانواده هستند و از لحاظ ساختاری تفاوت بنیادین میان آنها مشاهده نمی‌شود.

    دنا پلاس نیز از پیشرانه و گیربکس مشابه حریفش بهره می‌برد و حداکثر قدرت موتور آن به ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. بیشینه گشتاور حاصل نیز ۱۵۷ نیوتن متر اعلام شده که حدود دو واحد کمتر از سورن پلاس است.‌ علی‌رغم شباهت تقریبا کامل مشخصات فنی این دو خودرو، اما شتاب رسمی دنا پلاس ۱۳.۵ ثانیه (1.5 ثانیه کندتر از سورن پلاس) برآورد شده است که صرفا می‌توان مباحث آیرودینامیکی را دلیل این کاهش شتاب دنا پلاس دانست. البته امیدواریم که وب‌سایت شرکت سازنده با حداکثر دقت این ارقام را برای شتاب دو محصول خود درج کرده باشد، وگرنه گمان می‌رود در عمل نباید اختلاف زیادی میان چالاکی این دو مدل وجود داشته باشد.

    یکی دیگر از مزایای دنا پلاس نسبت به دیگر سدان‌های ایکو، بهره‌مندی آن از امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر است که مهم‌ترین آنها به وجود نمایشگر لمسی ۷ اینچی به علاوه سیستم رهیاب و سانروف و همچنین بهره‌مندی از دو کیسه هوای اضافه در برخی مدل‌های آن بازمی‌گردد.

    منبع مطلب : www.hamrah-mechanic.com

    مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس؛ آگاهانه انتخاب کنید

    هدف از ارائه این مطلب بررسی مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس است. بعد از عرضه سمند توسط ایران خودرو به عنوان اولین اتومبیل ملی، این گروه خودروسازی گزینه‌های

    مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس؛ آگاهانه انتخاب کنید

    Share on whatsapp Share on telegram Share on email Share on twitter Share on facebook Share on linkedin ۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۶:۲۸ ۲۰۶۰۷

    فهرست مطالب

    هدف از ارائه این مطلب بررسی مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس است. بعد از عرضه سمند توسط ایران خودرو به عنوان اولین اتومبیل ملی، این گروه خودروسازی گزینه‌های مختلفی را روی پلتفرم سمند به بازار ایران عرضه کرد. دنا پلاس و سورن پلاس از جمله این خودروها هستند. در این مقاله قصد داریم روی مشخصات این دو خودرو ذره‌بین بیندازیم و نقاط و ضعف و قوت هر یک از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر بین انتخاب یکی از این دو خودرو مردد هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    نگاهی مختصر به پیشینه سورن پلاس و دنا پلاس

    قبل از مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس بد نیست که مقداری در خصوص پیشینه و تاریخچه رونمایی این دو خودرو بحث و بررسی کنیم. بعد از رونمایی دنا در سال ۱۳۹۳ ایران خودرو نظرات منتقدان در خصوص آن را جمع‌بندی کرد و بعد از حدود دو سال کار کردن روی آن در سال ۱۳۹۵ بود که دنا پلاس رونمایی شد. عمده تغییرات دنا پلاس در مقایسه با دنا به طراحی ظاهری خلاصه می‌شد. قابلیت سانروف یکی از ویژگی‌های دنا پلاس بود که متأسفانه به دلایل نامعلومی از قابلیت‌های این خودرو حذف شد. دنا پلاس با موتور توربوشارژ و در دو مدل دستی و اتوماتیک امروز در بازار خرید و فروش می‌شود.

    سمند چندین سال در بازار ایران در مدل‌های مختلفی مانند SE، LX و EL به فروش رسید. تغییرات محدود این خودروها و عدم مشاهده پیشرفت در پیشرانه آن‌ها باعث شد که رقبای داخلی و خارجی سمند فاصله نسبتا زیادی با خودروهای این خانواده بگیرند. در همین شرایط ایران خودرو با عرضه سمند سورن با پیشرانه EF7 تلاش کرد تا بخشی از عقب ماندگی‌های خود را جبران کند. بعد از مدتی هم با اعمال تغییراتی روی نسخه اولیه، سورن پلاس روانه بازار شد که از نظر فنی در مقایسه با سمند پیشرفت نسبتا قابل قبولی را تجربه کرده است.

    مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس از نظر طراحی

    در ادامه مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس نوبت به بررسی طراحی داخلی و خارجی این دو می‌رسد. دنا پلاس یک سدان است که پلتفرمی مشابه سمند دارد. همین مسئله باعث شده است که در تا حدودی از نظر کابین و بدنه شباهت به سمند داشته باشد. هر چند که در طراحی بدنه و چراغ‌ها دنا پلاس کمی فرم اسپرت به خود گرفته است؛ اما واقعیت این است که این خودرو از نظر ظاهری خیلی موفق نبوده است. وقتی به داخل دنا پلاس می‌رویم، با داشبورد زیبایی مواجه می‌شویم که می‌توانید بسیاری از ضعف‌های احتمالی کابین آن را مخفی کند.

    سورن پلاس از نظر ظاهری تفاوت چندانی با سمند سورن ندارد. در مقایسه با سمند نیز شاید جلو پنجره خودرو ملموس‌ترین تفاوت بین آن‌ها به شمار برود. اما در کابین خودرو به خصوص در بخش داشبورد و فرمان تغییرات رو به جلویی در سورن پلاس مشاهده می‌شود. غربیلک فرمان این خودرو با تعبیه دکمه‌های کنترلی از عملکرد و ظاهر به مراتب بهتری در مقایسه با سمند برخوردار است. هر چند که طراحی داشبورد آن به هیچ وجه به زیبایی دنا پلاس نیز. از نظر فضای سرنشینان عقب و جلو نیز بین دنا پلاس و سورن پلاس تفاوت قابل عرضی وجود ندارد.

    مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس از منظر پیشرانه

    در ادامه بحث مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس نوبت به بررسی وضعیت فنی دو خودرو می‌رسد. به طور کلی باید به این موضوع اشاره کنیم که با توجه به پیشرانه مشترک این دو خودرو نباید انتظار تفاوت‌های چندانی بین ویژگی‌های فنی آن‌ها داشت. در جدول زیر این نکته به وضوح قابل مشاهده است.

    مدل خودرو دنا پلاس سورن پلاس

    پیشرانه EF7 EF7

    حجم موتور ۱۶۵۰ سی سی ۱۶۵۰ سی سی

    حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار ۱۱۵ اسب بخار

    حداکثر گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر ۱۵۹ نیوتن متر

    گیربکس دستی / اتوماتیک دستی

    مصرف سوخت (ترکیبی) ۷.۹۴ لیتر ۷.۴ لیتر

    شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۳ ثانیه ۱۲ ثانیه

    حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

    مقایسه‌ای بین امکانات دنا پلاس و سورن پلاس

    اگر قرار باشد مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس را از منظر امکانات و آپشن‌های این دو خودرو را انجام دهیم، خوشبختانه یا متاسفانه باید بگوییم که باز هم تفاوت‌های معناداری در این دو خودرو قابل مشاهده نیست. هر دو در رنج قیمتی خود جزء خودروهای متوسط رو به بالا از نظر آپشن‌ها قرار می‌گیرند. در جدول زیر می‌توانید امکانات رفاهی موجود در این دو خودرو را مشاهده کنید.

    تجهیزات دنا پلاس سورن پلاس

    چراغ روشنایی در روز دارد دارد

    سنسور پارک عقب دارد دارد

    قابلیت روشن شدن اتوماتیک چراغ ها ندارد ندارد

    استارت بدون کلید ندارد ندارد

    کروز کنترل دارد دارد

    کامپیوتر سفر دارد دارد

    سیستم کنترل بخار بنزین دارد ندارد

    سانروف ندارد ندارد

    سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک

    آینه‌ها برقی با چراغ راهنما برقی با چراغ راهنما

    صندلی برقی سرنشینان جلو خودرو دارد دارد

    GPS دارد دارد

    سیستم عیب یابی هوشمند دارد دارد

    مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس از نظر ایمنی

    هیچ یک از دو خودرو دنا پلاس و سورن پلاس تا کنون در آزمون‌های تصادف و ایمنی مؤسسات معتبر فعال در این زمینه شرکت نکرده‌اند. بنابراین تنها ابزاری که برای ارزیابی ایمنی آن‌ها در اختیار ماست، بررسی امکانات و تجهیزاتی ایمنی آن‌ها است. با نگاهی به مشخصات ایمنی دو خودرو هم مشخص می‌شود که در شرایط نسبتا یکسانی قرار دارند.

    تجهیزات دنا پلاس سورن پلاس

    کیسه هوا ۲ ۲

    ترمزها جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی

    منبع مطلب : www.switch.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 8 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید