این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    رضوانی

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    رضوانی را از این سایت دریافت کنید.

    رضوانی موتورز

    رضوانی موتورز

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    رضوانی موتورز

    صنعت خودرو بنا نهاده ۲۰۱۴

    بنیانگذاران فردیس رضوانی[۱]

    دفتر مرکزی ارواین، کالیفرنیا[۲]

    وبگاه rezvanimotors.com

    رضوانی موتورز (به انگلیسی: Rezvani Motors) یک طراح خودرو ایرانی آمریکایی و تولیدکننده خودروی سوپر اسپورت با عملکرد بالا در ارواین، کالیفرنیا است.[۳][۴] رضوانی موتورز توسط فردیس رضوانی، یکی از طراحان خودروی سوپر اسپورت سارت ونسر (Vencer’s Sarthe supercar) تأسیس شد[۵] که قبلاً با استون مارتین، فراری[۶][۷] و DBC کار می‌کرد.[۸] محصول اصلی این شرکت، رضوانی بیست (Rezvani Beast) است،[۶] پروژه‌ای که توسط خود رضوانی تأمین مالی شده‌است.[۹]

    تولید خودرو رضوانی موتورز در یک مرکز با مساحت ۲۵۰٬۰۰۰ فوت مربع در سانتا آنا، کالیفرنیا انجام می‌شود.[۹] در ماه مه سال ۲۰۱۵، رضوانی موتورز جزئیات و عکس‌هایی از رضوانی بیست (Rezvani Beast) منتشر کرد.[۱۰] در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، رضوانی از نسخه تولیدی سوپر اسپرت خود رونمایی کرد[۱۱][۱۲] که به مشتریان اجازه سفارش ماشین با فرایند تولید ۱۲–۸ هفته‌ای را می‌دهد.[۱۳][۱۴]

    کریس براون اولین رضوانی بیست را در سال ۲۰۱۵ با ۲۰۰٬۰۰۰ دلار خریداری کرد. این خودرو در فیلمبرداری تک‌آهنگ «صفر (Zero)» براون استفاده شد.[۱۵] از آن در نماهنگ «خود همونی که می‌خوامی» از کامران و هومن نیز استفاده شده‌است.[۱۶] با ۵۰۰ اسب بخار این ماشین مسابقه خیابانی بدون هیچ در، سقف، و وزن آن تنها ۱۶۵۰ پوند (۷۵۰ کیلوگرم) است.[۱۷]

    محصولات[ویرایش]

    بیست (Beast)[ویرایش]

    Rezvani-beast

    رضوانی موتورز در سال ۲۰۱۲ توسط فردیس رضوانی تأسیس شد. در ژوئن این سال رضوانی موتورز سوپرکار رضوانی بیست که روی شاسی آریل اتم قرار داده شده و بخاطر دارا بودن بدنه کربن فیبر وزن کمی نیز دارد را معرفی کرد. این خودروی آمریکایی از چندین قطعه آریل اتم انگلیسی استفاده می‌کند. این خودرو مجهز به سیستم انتقال قدرت شش سرعته دستی است و محرک عقب می‌باشد. شیشه جلو قابل بازشدن می‌باشد و وزن تقریبی خودرو ۱۶۵۰ پوند (۷۵۰ کیلوگرم) است. تولید دستی از سازگار دستی، چاپگر سه‌بعدی و وارسی شماری (سی ان سی میلینگ) استفاده می‌کند. از مسیر دهی سی ان سی برای ساختن نمونه ۳ بعدی خودرو استفاده می‌شود. چاپ ۳ بعدی به عنوان قالبی برای پنل‌های فیبر کربن مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپگرهای ۳ بعدی پیشرفته دیگر قطعات خودرو شامل چراغ‌ها و آیینه‌ها را می‌سازند. اولین بیست به مالکی از تگزاس انتقال یافت.

    بیست ایکس (Beast X)[ویرایش]

    بالاتر از مدل بیست، رضوانی اوتوموتیو دیزاینز سوپرکار بعدی خودش را معرفی کرد: بیست ایکس. یک خودروی خیابان قانونی است که وزنی معادل ۱۸۵۰ پوند (۸۴۰ کیلوگرم) و قدرتی برابر ۷۰۰ اسب بخار دارد که از یک موتور ۲۴۰۰ سی سی مجهز به دو توربوشارژر بورگ وارنر بهره‌مند است و قادر است فقط در ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۰تا۶۰ مایل بر ساعت (۰ تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت) برسد. فقط ۵ دستگاه از بیست ایکس ساخته خواهد شد که با قیمت پیش‌بینی شده ۳۲۵٬۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

    بیست آلفا (Beast Alpha)[ویرایش]

    در نوامبر سال ۲۰۱۶ رضوانی از بیست آلفا به عنوان خودروی جدیدش پرده نمایی کرد. آلفا از درب‌های "ساید وایند (بازشو از پهلو)"، سقف (با قابلیت برداشته شدن)، شیشه بالابر، قفل مرکزی، کیسه هوا و سیستم کامل تهویه مطبوع هوا بهره‌مند است.

    تانک (Tank)[ویرایش]

    تانک، با اینکه هم نامش و طراحی‌اش را از خودروهای نظامی الهام گرفته‌است، سلاح گرمی به همراه ندارد؛ اما به یک پیشرانهٔ پرقدرت ۶٫۴ لیتری هشت سیلندر V شکل، با قدرت خروجی ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۸۳ نیوتن‌متر مجهز شده‌است. علاوه بر این، آپشن‌هایی چون دوربین حرارتی و پنل‌های ضدگلوله برای خریدار قابل سفارش خواهد بود تا این شاسی‌بلند حس یک خودروی نظامی و آمادهٔ نبرد را داشته باشد.

    تیم طراحی رضوانی ادعا می‌کند که تانک، ظاهر خود را از خودروهای نظامی الهام گرفته‌است؛ ولی به نظر می‌رسد که بدنهٔ این شاسی‌بلند، بیشتر آینده‌نگرانه باشد تا نظامی.

    جستارهای وابسته[ویرایش]

    شرکت آرش موتور

    منابع[ویرایش]

    ↑ "American-Built Rezvani Beast Debuts". Automotive Times. May 6, 2014. Retrieved March 2, 2015.

    ↑ Joe Mahan (March 25, 2014). "From the ashes of Bulleta Motors, founder Ferris Rezvani teases his next 'Beast' supercar". Digital Trends. Retrieved March 2, 2015.

    ↑ James Mills (May 18, 2014). "It's beastly right down to the last atom". The Sunday Times. Archived from the original on 4 March 2016. Retrieved March 2, 2015.

    ↑ Erick Ayapana (May 7, 2014). "Rezvani Beast is a Twin-Charged, Ariel Atom-Based Bantamweight". MotorTrend. Retrieved March 2, 2015.

    ↑ "Rezvani Beast: Ariel Atom with aero". Topgear. Retrieved March 2, 2015.

    ↑ پرش به بالا به:

    ۶٫۰ ۶٫۱ Lance Branquinho (May 6, 2014). "Ariel Atom becomes a Beast". TopGear Magazine South Africa. Archived from the original on 16 February 2016. Retrieved March 2, 2015.

    ↑ John Lyon (May 22, 2014). "The New Automaker Rezvani Unleashes Its Beast Supercar". Robb Report. Retrieved March 2, 2015.

    ↑ "2014 Rezvani Beast Images". BoldRide. Archived from the original on 4 March 2016. Retrieved March 2, 2015.

    ↑ پرش به بالا به:

    ۹٫۰ ۹٫۱ Charles Fleming (May 8, 2014). "The Beast: Will automaker build high-end cars in Southern California?". LA Times. Retrieved March 2, 2015.

    ↑ Ciprian Florea (May 6, 2014). "2014 Rezvani Beast". TopSpeed. Retrieved June 11, 2015.

    ↑ Brian Leon (June 15, 2015). "Rezvani Unveils Production Spec Beast Supercar". New York Daily News. Retrieved July 27, 2015.

    ↑ Tudor Rus (June 16, 2015). "Rezvani Motors Beast Finally Breaks Loose, Has 500 HP Worth of Badness". autoevolution. Retrieved July 27, 2015.

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    بررسی کمپانی رضوانی موتورز

    رضوانی موتورز، شرکت خودروسازی نوظهوری است که به طراحی و تولید برخی از منحصر به فردترین محصولات خودرویی قدرتمند و آینده نگر جهان شهرت دارد.

    رضوانی، خودروساز موفق ایرانی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بررسی و مقایسه

    نام ایرانیان در صنعت خودرو برخلاف صنایع دیگر، شاید آنچنان مطرح و شنیده شده نباشد. اما زمانی که نامی از ایرانیان فعال در این صنعت به گوش می‌رسد، همگی آن‌ها از برترین و منحصر به فرد‌ترین‌های این حوزه هستند. از نادر فقیه زاده، طراح ایرانی نسل سوم بی ام و سری ۷ گرفته تا بنیانگذار شرکت خودروسازی آرش و حالا رضوانی. شرکت‌‌های خودروسازی کوچکی که محصولات منحصر به فرد در تیراژ بسیار محدود به تولید می‌رسانند و معمولا مشتری آن‌ها از بین سلبریتی‌ها و مشاهیر جهان هستند.

    حتما بخوانید: پیمان کارگر

    تاریخچه رضوانی موتور

    شرکت رضوانی موتورز در سال ۲۰۱۴ از سوی شخصیت ایرانی-آمریکای با نام فِریس رضوانی بنیاگذاری شد و در همان سال اولین محصول خود را با نام بیست (Beast/به معنای دیو) را روانه بازار کرد. خودرویی که در تریم‌های مختلف بیست، بیست آلفا و بیست آلفا X، برپایه محصول اسپرت ارتقا یافت آریِل اتم و لوتِس الیس ساخته شده بود. بدنه منحصر به فرد این خودرو اسپرت دو نفره فاقد در و سقف بود و به صورت رودستر به تولید رسید که تنها ۷۵۰ کیلوگرم وزن داشت. این خودرو در نسخه‌های متفاوتی به خط تولید رسید. این خودرو بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در بیشتر بخش‌های فنی با آریل اتم مشترک است و مقوله مهم طراحی آن را نیز طراح آذربایجانی، سمیر سادیخوف برعهده داشته است. نوع طراحی و حالت بدون سقف این خودرو باعث شد نام رسمی بیست اسپیدستر (Beast Speedster) برای آن انتخاب شود.

    رضوانی در عرض یک شب به این جایگاه دست نیافت. فریس رضوانی پیش‌تر با شرکت‌‌هایی از جمله اَستِن مارتین و فراری همکاری داشت و یکی از اعضای اصلی تیم طراحی و مسئول در پروژه ابرخودرو هلندی “ونسر سارته” بود. از این رو فریس از دیدگاه سابقه کاری به اندازه کافی تجربه داشت که بتواند برند تولید محدود خودرو خود را اداره کند.

    آنچه موجب شهرت جهانی رضوانی شد، نه بازه قیمت ۹۵ تا ۳۲۵ هزار دلاری بیست، نه مشتری‌های خاص این محصول از جمله کریس براون و نه فضای پنج هزار متر مربعی بخش تحقیق و توسعه و تولید این رودستر تیراژ محدود بود. آنچه نام رضوانی را بر سر زبان تقریبا تمامی نشریات تخصی صنعت خودو جهانی انداخت، نام محصول جدید این شرکت تحت عنوان تانک بود. خودرویی با ویژگی‌های غیرعادی خارج جاده‌ای، برای کاربردی‌های مجاز درون شهری.

    تانک، نقطه عطف رضوانی

    سال ۲۰۱۷ شرکت رضوانی از محصول جدیدی پرده‌برداری کرد که تانک نام گرفت. این خودرو در بدو ورود با طراحی منحصر به فرد و ویژگی‌های فنی که با خود به همراه داشت به سرعت در مقیاس جهانی غوغا به پا کرد.

    این ماشین غول‌پیکر بر پلتفرم نسل جدید جیپ رانگلر JL توسعه یافته است که ویژگی‌های کامل یک خودرو تماما نظامی را در کنار استانداردهای شهری به مشتریان و خریداران عمومی هدیه می‌دهد. تانک از سوی رضوانی به عنوان خودرو تاکتیکی شهری (Tactical Urban Vehicle) معرفی شده است و این در حالی است که این خودرو در دسته خودروهای EUV یا شاسی بلندهای بسیار توانمند (Extreme Utility Vehicle) قرار می‌گیرد.

    تغییرات فنی اعمال شده بر تانک بسیار فراتر از حد انتظار است و از این رو تصور آنکه این خودرو بر پلتفرم جیپ بنا شده است به هیچ عنوان در ذهن نمی‌گنجد. اما انتخاب زیرمجموعه کرایسلر از سوی رضوانی تصمیمی بسیار هوشمندانه بود چراکه این خودروساز و زیرمجموعه‌های آن در سال‌های اخیر به عنوان قدرتمندترین خودروساز آمریکایی و یکی از برترین خودروسازان جهان شناخته می‌شود که از دیدگاه تامین قطعات شبکه افترمارکت و تجهیزات تیونینگ از برترین‌های جهان است.

    در نتیجه اگر از قضاوت و توصیف نمای ظاهری بسیار عجیب و آینده نگرانه تانک گذر کنیم، باید بدانیم که این خودرو در ۴ تیپ مختلف به تولید می‌رسد که این چهار تیپ شامل تانک، تانک نظامی، هرکیولیس ۶x۶ (نسخه سه محور شش چرخ مدل تانک/به معنای هرکول) و هرکیولیس ۶x۶ نظامی را در بر می‌گیرد. تانک در حقیقت در دو مدل مستقل به تولید می رسد که هر دو مدل قابل ارتقا به نسخه نظامی هستند. بدون تردید تفاوت میان آن‌ها در سطح آپشن‌های امنیتی و نظامی ارائه شده در آن‌ها نهفته است.

    زیر پوست هر چهار تریم هیولاهای بی‌شاخ و دم رضوانی، مجموعه نیرو بخش گروه خودروسازی کرایسلر قرار دارد. در نتیجه پیشرانه ۳.۶ لیتری پنتااستار V6 کرایسلر به عنوان اولین و ضعیف‌ترین پیشرانه در نسخه‌های استاندارد تانک ارائه شده است. اما زمانی که بر ویژگی‌های فنی و آپشن‌های عجیب و غریب تانک و تانک نظامی افزوده می‌شود، باید از پیشرانه نیرومندتری کمک گرفت. در نتیجه در رده دوم آپشن‌ها پیشرانه ۶.۴ لیتری ۳۹۲ آپاچی تنفس طبیعی ارتقا یافته کرایسلر با ۵۰۰ اسب بخار توان قرار دارد. در نهایت مشتری می‌تواند قدرتمندترین نسخه ممکن یعنی پیشرانه ارتقا یافته ۱۰۰۰ اسب بخاری ۶.۲ لیتر سوپرچارجر HEMI V8 (مشترک با خودرو داج دیمن) را سفارش دهد که تانک و تانک نظامی را به اوج توان فنی خود می‌رساند.

    دو نسخه دیگر یعنی هرکیولیس ۶x۶ و هرکیولیس ۶x۶ نظامی نیز به صورت مشترک از دو پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 و ۶.۴ لیتری V8 بهره می گیرند اما برترین پیشرانه ارائه شده بر این دو مدل خاص‌تر، در حقیقت نمونه ارتقا یافته ۷.۰ لیتری سوپرچارجر HEMI 426 V8 کریت کرایسلر با نام شناسایی هِلِفِنت (Hellephant/ترکیب دو واژه HEMI و Elephant به معنای فیل) است که سال گذشته در تیراژ محدود و قدرت استاندارد ۱۰۰۰ اسب بخار به بازار جهانی معرفی شد. اما این پیشرانه در هرکیولیس ارتقا یافته و قادر به تولید ۱۳۰۰ اسب بخار است تا این هیولای شش چرخ را با شتاب باورنکردنی در راه و بیراهه به جلو براند.

    سیستم انتقال نیرو در تانک از نوع دو دیفرانسیل موقت انتخابی است تا با توجه به انتخاب راننده در مسیرهای آفرودی سنگین توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد و با ورود به مسیرهای آسفالت شهری، تنها با استفاده از تحرک محور عقب؛ میزان مصرف سوخت را کاهش داده و رفتار اقتصادی‌تر داشته باشد. هرکیولیس ۶x۶ بر پلتفرم تغییر یافته و کشیده‌تر شده جیپ گلادیاتور JT (نسخه وانت جیپ رنگر JL) بنا شده است تا فضای کافی برای جای دادن یک محور اضافه‌تر در عقب را داشته باشد. از این رو سیستم انتقال نیرو در هرکیولیس ۶x۶ همان‌طور که از نامش پیدا است، از نوع سه محور متحرک (شش چرخ متحرک) است که موجب می‌شود میزان چسبندگی این خودرو با سطح زمین به هنگام شتابگیری در مسیرهای آسفالت یا بیراهه‌های خشن به حداکثر ممکن افزایش یابد.

    منبع مطلب : khodro45.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 4 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید