این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    دلایل استپ وزنی

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    دلایل استپ وزنی را از این سایت دریافت کنید.

    علت استپ وزن یا همان توقف وزن و راه شکست آن را بخوانید!

    علت توقف وزن یا استپ وزنی بعد از یک دوره رژیم چیست؟! بیایید 6 راه حل خروج و شکستن استپ وزن را بخوانیم. همچنین اطلاعاتی درباره رژیم شوک ⚡ برای خارج شدن از استپ وزنی بدست بیاوریم.

    علت استپ وزن یا همان توقف وزن و راه شکست آن را بخوانید!

    مقالات پزشکی 1401/07/02 اشتراک گذاری چاپ صفحه 5 از 5

    استپ وزنی چیست؟ شما سخت تلاش کرده‌اید تا از یک رژیم غذایی سالم و کم کالری پیروی کنید و عادات ورزشی خود را بهبود ببخشید، و پاداش شما تماشای کاهش وزن و احساس بهتر شدن است؛ اما اکنون بدون آنکه دلیل آن را بدانید، ترازو از حرکت باز ایستاده است. شما به پلاتوی کاهش وزن رسیده‌اید. ناامید نشوید، آهسته شدن و حتی توقف کاهش وزن، طبیعی است. با درک عواملی که باعث کاهش وزن می‌شود، می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه پاسخ دهید و از رها کردن عادات سالم جدید خود اجتناب کنید. در این مطلب از غفاری دایت، می‌خواهیم به شما علت توقف وزن و رسیدن به مرحله پلاتو را بگوییم. چنانچه می‌خواهید بدانید «چرا با وجود رژیم وزن کم نمی‌کنم» یا "علت توقف وزن یا استپ وزنی بعد از یک دوره رژیم چیست؟!" بیایید 6 راه حل خروج و شکستن استپ وزن را بخوانیم. همچنین اطلاعاتی درباره رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزنی بدست بیاوریم.

    چرا با وجود رژیم وزن کم نمی‌کنم ؟!

    توقف وزن یا استپ وزنی، در نهایت برای همه کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، اتفاق می‌افتد. با این حال، بیشتر مردم وقتی برایشان اتفاق می‌افتد، شگفت زده می‌شوند؛ زیرا هنوز با احتیاط غذا می‌خورند و به طور منظم ورزش می‌کنند. واقعیت ناامید کننده این است که حتی تلاش‌های برنامه ریزی شده برای کاهش وزن نیز می‌تواند متوقف شود.

    استپ وزن گاهی کاذب و گاهی واقعی است. استپ وزن کاذب یعنی این‌که عواملی که باعث شده است روند کاهش وزن‌تان کند و حتی متوقف شود، موقتی هستند و بعد از این‌که علت را پیدا کرده و برطرف کردیم دوباره شاهد کاهش وزن خواهیم شد. از عوامل کاذب استپ وزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    عدم رعایت برنامه غذایی

    کاهش میزان فعالیت جسمانی

    دست کم گرفتن کالری‌های مصرفی

    وزن کشی غلط

    حبس شدن مایعات در بدن

    علت استپ وزنی

    در طی چند هفته اول کاهش وزن سریع، کاهش سریع وزن، طبیعی است و تا حدی به این دلیل است که وقتی کالری را کاهش می‌دهید، بدن در ابتدا با آزاد کردن ذخایر گلیکوژن، نوعی کربوهیدرات موجود در ماهیچه‌ها و کبد، انرژی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. گلیکوژن تا حدی از آب ساخته شده است، بنابراین وقتی گلیکوژن برای انرژی سوزانده می‌شود، آب آزاد می‌کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود که بیشتر آب است؛ اما این تأثیر موقتی است.

    با کاهش وزن، مقداری عضله همراه با چربی از دست می‌دهید. عضله به حفظ سرعت کالری سوزی (متابولیسم) کمک می‌کند. بنابراین با کاهش وزن، متابولیسم شما کاهش می‌یابد و باعث می‌شود کالری کمتری نسبت به وزن سنگین خود بسوزانید. متابولیسم کندتر شما کاهش وزن شما را کاهش می‌دهد، حتی اگر میزان مصرف کالری شما با زمان کاهش وزن، یکسان باشد. وقتی کالری‌هایی که می سوزانید با کالری‌هایی که می‌خورید برابری کند، به یک استپ وزنی می‌رسید. برای کاهش وزن بیشتر، باید یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید یا کالری مصرفی خود را کاهش دهید. استفاده از همان رویکردی که در ابتدا موثر بود، ممکن است کاهش وزن شما را حفظ کند، اما منجر به کاهش وزن بیشتر نخواهد شد.

    این علت کم نشدن وزن در طب سنتی و طب مدرن است که سبب می‌شود وزن شما پایین بماند و افزایش وزن نداشته باشید؛ اما بیشتر از آن میزان کم نشود. به همین در این موارد نیازمند استفاده از راهکارهایی برای ادامه روند کاهش وزن هستید. برای آشنایی با رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزنی و همچنین راهکارهای بیشتر، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

    چگونه استپ وزن را بشکنیم ؟!

    هنگامی که به استپ وزنی رسیدید، ممکن است تمام وزنی را که در برنامه غذایی و برنامه ورزشی فعلی خود می‌خواستید کاهش دهید، از دست داده باشید. از خود بپرسید که آیا از وزن فعلی خود راضی هستید یا می‌خواهید بیشتر وزن کم کنید، در این صورت باید برنامه کاهش وزن خود را تنظیم کنید.

    اگر علاقمند به کاهش وزن بیشتر هستید، این نکات را برای گذر از توقف وزن امتحان کنید:

    1. مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید!

    تحقیقات تایید کرده‌اند که رژیم‌های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن بسیار موثر هستند. در واقع، یک تحقیق بزرگ یک ساله، نشان داد که افرادی که ۵۰ گرم یا کمتر کربوهیدرات در روز مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که از رژیم‌های کاهش وزن سنتی پیروی می‌کنند، وزن بیشتری از دست داده‌اند. کاهش مصرف کربوهیدرات ممکن است به شما کمک کند تا زمانی که احساس ناامیدی می‌کنید، وزن شما دوباره در جهت درست حرکت کند.

    اینکه آیا محدودیت کربوهیدرات منجر به "فایده متابولیک" می‌شود که باعث می‌شود بدن شما کالری بیشتری بسوزاند، سوالی است که همچنان بین متخصصان تغذیه و چاقی مورد بحث است. برخی از مطالعات کنترل‌شده نشان داده‌اند که رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات باعث افزایش چربی سوزی و سایر تغییرات متابولیکی که به کاهش وزن کمک می‌کنند، می‌شود، در حالی که مطالعات دیگر این اثر را نشان نداده‌اند. با این حال، رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات به طور مداوم نشان داده‌اند که گرسنگی را کاهش می‌دهند و احساس سیری را بیشتر از سایر رژیم‌ها تقویت می‌کنند. علاوه‌بر این، آنها باعث می‌شوند بدن شما کتون تولید کند که نشان داده شده است که اشتها را کاهش می‌دهد. این ممکن است باعث شود که ناخودآگاه کمتر غذا بخورید، و شروع دوباره کاهش وزن بدون گرسنگی یا ناراحتی را آسان تر می‌کند.

    2. تعداد یا شدت ورزش خود را افزایش دهید!

    تجدید رژیم ورزشی ممکن است به تغییر استپ وزنی و شروع کاهش وزن کمک کند. این به این دلیل است که متأسفانه با کاهش وزن، متابولیسم شما کاهش می‌یابد. با کاهش وزن، کاهش تدریجی میزان متابولیسم، می‌تواند ادامه کاهش وزن را بسیار دشوار کند. خبر خوب این است که نشان داده شده است که ورزش به مقابله با این اثر کمک می‌کند. تمرین مقاومتی باعث حفظ توده عضلانی می‌شود، که عامل اصلی تاثیرگذار بر میزان کالری سوزاندن شما در حین فعالیت و استراحت است. در واقع به نظر می‌رسد تمرینات مقاومتی موثرترین نوع ورزش برای کاهش وزن باشند.

    سایر انواع فعالیت بدنی نیز نشان داده شده است که از کاهش سرعت متابولیک محافظت می‌کند، از جمله ورزش هوازی و تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT). اگر در حال حاضر ورزش می کنید، ۱ تا ۲ روز بیشتر در هفته ورزش کنید یا شدت تمرینات خود را افزایش دهید، ممکن است به افزایش متابولیسم شما کمک کند.

    منبع مطلب : www.ghafaridiet.com

    استپ وزن چیست + 10 روش کاربردی برای خروج از استپ وزن

    استپ وزن یکی از مشکلات افراد چاق است 🔓 که رژیم لاغری دریافت کرده اند استپ وزن بسیار نگران کننده است که شاید شما را دلسرد به ادامه دادن کند

    دلایل استپ وزن و راه رهایی از آن چیست؟

    خانه » زندگی رژیمی » برنامه ریزی رژیم »

    تعداد بازدید :228322

    با اراده و همت بالا عهد می‌بندید وزن‌تان را کم کنید. رژیم غذایی می‌گیرید و در کنار آن ورزش هم می‌کنید. هفته‌های اول همه چیز خوب پیش می‌رود. اما یکباره همه خوشی‌های شما تبدیل به نگرانی می‌شود، چون دیگر خبری از آن کاهش وزن سریع نیست و دچار استپ وزن شده‌اید. با اینکه به دقت از رژیم و برنامه غذایی خود پیروی می‌کنید اما وزن تان پایین نمی‌آید. دلایل استپ وزن چیست و برای خروج از آن چه باید کرد؟ در ادامه به سوالاتی درباره استپ وزن پاسخ می‌دهیم.

    در اغلب موارد استپ وزن ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد و فرد در این مدت هیچ وزنی کم نخواهد کرد. برای برخی از افراد این مشکل به یکباره و برای برخی دیگر به تدریج رخ می‌دهد. مثلا فرد در هفته‌ اول ۱٫۵ کیلو و وزن کم می‌کند، در هفته دوم ۱ کیلو، هفته سوم نیم کیلو و هفته آخر هیچ وزنی کم نمی‌کند.

    فهرست مطالب (کلیک کنید)

    انواع استپ وزن کدامند؟

    1- استپ وزن کاذب 2- استپ وزن واقعی

    دلایل استپ وزن کاذب چیست؟

    1- عدم رعایت برنامه غذایی

    2- کاهش میزان فعالیت جسمانی

    3- دست کم گرفتن کالری‌های مصرفی

    4- وزن کشی غلط

    5- حبس شدن مایعات در بدن

    دلایل استپ وزن واقعی چیست؟

    1- کندی کاهش وزن در اثر کاهش وزن بیشتر

    2- کاهش اثر حرارتی مواد غذایی

    3- کاهش فعالیت خالص

    راه حل خروج از استپ وزن چیست؟

    1- استرس خود را کنترل کنید.

    2- پروتئین‌ها را حذف نکنید.

    3- غذاهایی را که می‌خورید، یادداشت کنید.

    4- فعالیت خود را افزایش دهید.

    5- فیبر بیشتری مصرف کنید.

    6- به اندازه کافی بخوابید.

    7- به بدن خود شوک وارد کنید.

    8- رژیم فستینگ را امتحان کنید.

    9- آب، چای سبز یا قهوه بنوشید.

    10- تنها به ترازو اعتماد نکنید.

    انواع استپ وزن کدامند؟

    زمانی استپ وزن رخ می‌دهد که یک ماه پس از وزن کشی همچنان وزن شما ثابت بماند و هیچ تغییری نکند. در حقیقت می‎توان گفت استپ وزن زمانی رخ می‌دهد که مو به موی برنامه رژیم‌تان را اجرا کرده باشید، اما نه وزن و نه سایز شما تغییر کرده باشد. انواع استپ وزن را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

    اگر فرصت ندارید این مقاله را مطالعه کنید، به فایل صوتی آن گوش دهید:

    1- استپ وزن کاذب

    استپ وزن کاذب زمانی رخ می‌دهد که وزن شما به علت عوامل گوناگون کند شده باشد که این کندی کاملا موقتی و کاذب است. در حقیقت این نوع استپ وزن با برطرف شدن عوامل به خودی خود از بین می‌رود. برای مثال شما هر بار پس از خوردن غذا روی ترازو می‌روید یا مدتیست که از کورتون استفاده می‌کنید. کورتون از جمله داروهاییست که موجب حبس شدن آب در زیر پوست و در نتیجه اضافه وزن می‌شود. خوشبختانه به محض قطع مصرف این دارو می‌بینید که وزن شما در حال کم شدن است.

    2- استپ وزن واقعی

    استپ وزن واقعی زمانی رخ می‌دهد که وزن شما به دلیل سازگاری متابولیک استپ کرده و باید برای خروج از آن اقداماتی انجام بدهید. منظور از سازگاری متابولیک همان پاسخ بدن به کمبود کالری است. زمانی که به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نکنید، بدن با کاهش سرعت سوخت و ساز، کمبود کالری‌ها را جبران می‌کند؛ در نتیجه دچار استپ وزن واقعی خواهید شد. ابتدا عوامل استپ وزن کاذب و سپس استپ وزن واقعی را با هم بررسی خواهیم کرد.

    دلایل استپ وزن کاذب چیست؟

    دلایل زیادی برای استپ وزن کاذب وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

    1- عدم رعایت برنامه غذایی

    پس از چند هفته رژیم، به مرور، فرد به تصور اینکه به برنامه‌ غذایی خود مسلط شده و آن را تحت کنترل دارد، دیگر طبق برنامه عمل نمی‌کند. این احساس امنیت غلط، یکی از دلایل اصلی افزایش کالری‌های دریافتی است. به علاوه شما تصور می‌کنید غذای زیادی نخورده‌اید، در حالیکه بسیار بیشتر از میزان مورد نیاز دریافت کرده‌اید.

    2- کاهش میزان فعالیت جسمانی

    گاهی این استپ وزن مربوط به مقدار غذا نیست، بلکه به میزان فعالیت شما بستگی دارد. اگر میزان فعالیت شما کم شود، اما مقدار کالری دریافتی شما همان مقدار بماند. نوعی عدم هماهنگی بین کالری‌های مصرفی و دریافتی به وجود می‌آید. برای مثال وقتی به خانه جدیدی نقل مکان می‌کنید و در منزل جدید تحرک‌تان کم می‌شود. ناچارا به کالری کمتری نیاز دارید اما به همان میزان قبل غذا مصرف می‌خورید. در نتیجه وزن‌تان تغییری نمی‌کند و دچار استپ وزن کاذب می‌شوید.

    3- دست کم گرفتن کالری‌های مصرفی

    تخمین میزان کالری‌هایی که در یک غذا وجود دارد، بسیار سخت است. این مشکل زمانی بدتر می‌شود که شما بخواهید هرچیز را به صورت تخمینی و با اندازه گیری چشمی مصرف کنید.

    4- وزن کشی غلط

    در هنگام وزن کشی تمام شرایط شما باید یکسان باشد. مثلا اگر برای بار اول بدون لباس خود را وزن کرده‌‌اید، بار بعدی نیز باید خود را بدون لباس وزن کنید. بهترین زمان برای وزن کشی صبح ناشتا، پس از اجابت مزاج در حالیکه یک لباس نازک بر تن دارید، می‌باشد.

    5- حبس شدن مایعات در بدن

    یکی از دلایل تجمع مایعات در بدن، هورمون کورتیزول است. زمانی که استرس دارید هورمون کورتیزول در بدن ترشح می‌شود و این ترشح، حبس شدن مایعات در بدن را به دنبال دارد. از دیگر دلایل احتباس آب در بدن می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

    مصرف نمک

    افزایش مصرف کربوهیدرات‌ها

    چرخه‌ی قاعدگی (در دوران قاعدگی در ۳ روز قبل و ۳ روز بعد از دوره به دلیل افزایش آب در بدن، ترازو وزن بیشتری را نشان می‌دهد.)

    مکمل‌هایی همچون کراتین

    مصرف کورتون

    نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هرچند احتباس آب در بدن موجب استپ وزن می‌شود، اما امری موقتی است و به محض رفع تجمع مایعات، وزن افزایش یافته نیز کم می‌شود.

    دلایل استپ وزن واقعی چیست؟

    استپ وزن واقعی بدین معناست که شما بعد از رفع تمامی احتمال‌های بالا و انتظار ۲ تا ۴ هفته‌ای، همچنان دچار استپ وزن هستید. دلایل استپ وزن واقعی را باهم بررسی می‌کنیم.

    منبع مطلب : kermany.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 1 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید