این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    خواص ماهی کیلکا

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    خواص ماهی کیلکا را از این سایت دریافت کنید.

    فواید خوردن ماهی کیلکا

    پروتئین‌های کیلکا قابلیت هضم بالایی داشته و اسیدهای آمینه‌ ضروری موجود در آن برابر با گوشت قرمز می‌باشد. حال با فواید خوردن ماهی کیلکا بیشتر آشنا می شویم.

    ماهی کیلکا با داشتن پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های غیر اشباع و انواع ویتامین و مواد معدنی جایگاه ویژه ای را در کنار سایر منابع حیوانی همچون گوشت، تخم مرغ و شیر به خود اختصاص داده است. در اینجا با فواید خوردن ماهی کیلکا بیشتر آشنا می شویم. پروتئین‌های ماهی کیلکا قابلیت هضم بالایی داشته و اسیدهای آمینه‌ ضروری موجود در آن برابر با گوشت قرمز می‌باشد. با خرید ماهی کیلکا و استفاده از آن در رژیم غذایی خود از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید.

    انواع ماهی کیلکا

    ماهی کیلکا یکی از مهم‌ترین انواع ماهیان اختصاصی دریای مازندران می‌باشد. ماهی کیلکا با جثه‌ی بسیار کوچک سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم می‌باشد. تاکنون سه گونه ماهی کیلکا در دریای خزر گزارش شده است:

    ماهی کیلکا انچووی ماهی کیلکا چشم درشت ماهی کیلکا معمولی

    ماهی کیلکا در طول روز به صورت گله ای متراکم یافت می‌شود و با تاریک شدن هوا پراکنده می‌گردند. از آن جایی که ماهی کیلکا در عمق معینی زندگی می کند و به ندرت از این عمق تجاوز می‌کند؛ در نتیجه برای صید آن‌ها لامپ الکتریکی باید مستقیماً در عمقی قرار بگیرد که ماهیان در آن عمق به سر می‌برند. ماهیان جذب نور لامپ می شوند و توسط تورهای قیفی مانند به دام می‌افتند. در هر بار صید ماهی کیلکا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم ماهی صید می شود. این ماهی جثه ی کوچکی دارد اما از نظر تغذیه ای مانند سایر ماهی ها می باشد و حتی از منابع حیوانی دیگر همچون گوشت قرمز نیز دارای مزیت و برتری بیشتری می باشد.

    فواید خوردن ماهی کیلکا

    کنسرو ماهی‌های استخوان‌دار مانند ساردین و کیلکا منابع عالی کلسیم و فسفر هستند، زیرا این گونه ماهی‌ها همراه استخوان کنسرو شده و صرف می‌شوند. میزان یُد موجود در این ماهی آن را با سایر گوشت ها مانند گوشت قرمز متمایز میکند و باعث جلوگیری از بیماری های گواتر می شود. کیلکا ماهی بسیار ارزشمندی از جهت دارا بودن انواع ویتامین ها چربی های غیر اشباع و ضریب جذب بالای پروتئین (۹۶ درصد جذب در بدن انسان) است.. هر صد گرم از ماهی کیلکا دارای ۳۰۰ میلی گرم کلسیم و ۲۸۰ کیلوکالری انرژی می باشد.

    میزان ویتامین B ماهی کیلکا نسبتاً زیاد است و گوشت ماهی‌های دریایی منبع خوب و مهمی از مواد معدنی و ید محسوب می‌شوند. شما می توانید برای خواندن مطالب بیشتر درباره ی آبزیان مانند خواص ماهی شوریده و یا خواص ماهی حلوا به سایت زد بازار مراجعه کنید. برای این کار کافیست روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

    ترکیب ماهی کیلکا نیز همانند سایر ماهی‌ها از آب، پروتئین، چربی و مواد معدنی تشکیل شده که به صورت مختصر توضیح داده می‌شود: آب: در ترکیب کیلکا میزان آب حدود ۷۵- ۷۳ درصد وزن ماهی را تشکیل می‌دهد. پروتئین: از نقطه نظر ارزش غذایی، پروتئین عمده‌ترین قسمت بافت‌های ماهی‌ می‌باشد. ضریب جذب پروتئین ماهی در بدن انسان بالا و برابر ۹۶ درصد می‌باشد. چربی: نوسان چربی در گونه و فصول مختلف سال به مراتب بیشتر از سایر مواد تشکیل دهنده‌ی ماهی‌های دیگر می‌باشد و درصد آن در ماهی کیلکا ۲/۸ است. هضم چربی ماهی کیلکا سریع و از نظر اسیدهای چرب غیراشباع غنی می‌باشد. ویتامین‌ها: ماهی کیلکا منبع عمده‌ای از ویتامین‌های مورد نیاز انسان را در بردارد و سرشار از ویتامین‌های A ، B ، E ، D و K می‌باشد.

    طرز پخت ماهی کیلکا سوخاری :

    یه بسته ماهی کیلکا سیر شش حبه فلفل به میزان لازم

    نمک یک قاشق چای خوری

    آب لیمو چهار قاشق غذا خوری

    آویشن یک قاشق چای خوری

    ادویه ماهی یک قاشق چای خوری

    بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری

    تخم مرغ دو عدد

    روغن برای سرخ کردن به میزان لازم

    بعد از تمییز کردن همه ماهی ها کمی سیر رنده کنید حدود سه چهار حبه متوسط و کمی آب لیمو حدود دو قاشق غذا خوری و به مقدار دلخواه نمک و ادویه ماهی ( اگر نداشتید ادویه معمولی غذا و کمی زردچوبه). و کمی فلفل چیلی اگر داشتید (می توانید فلفل قرمز هم جایگزین کنید) ومقداری آویشن ..همه مواد را با هم مخلوط میکنیم و ماهی ها رو می ریزیم درون آن و حدود سه ساعت زمان می دهیم که مواد به همراه ماهی مزه دار شود. بعد از آن ماهی های مزه دار شده را درون آرد بغلتانید و بعد درون تخم مرغ زده شده ( حاوی کمی بکینگ پودر ) سپس دوباره درون آرد سوخاری و بعد ان ها را سرخ کنید. روغن را زیاد نریزید چون آرد سوخاریدرون آن می سوزد . وقتی ماهی ها در حال سرخ شدن هستند آن ها را کمی زیر و رو می کنیم تا دو سمت آن ها کاملا سرخ شود. زمانی که ماهی ها آماده شدند آن ها را به درون ظرف منتقل کرده و با جعفری تازه تزیین نمایید.

    در اینجا با طرز تهیه یک غذای دریایی بسیار خوشمزه به نام تاکوی میگو با سس گشنیز آشنا می شوید. میگو نیز از امگا۳ بسیار بالایی برخوردار است و شما با درست کردن چنین غذاهایی در هفته سلامتی را به خانواده خود هدیه می دهید.

    در یک کاسه ابتدا میگو ها را با آویشن، زیره سبز، فلفل قرمز و نمک، پودر سیر و پاپریکا مزه دار کنید. سپس میگو ها را به سیخ چوبی بکشید و قیل از گذاشتن روی منقل سطح آن ها را روغن زیتون بمالید. میگو ها را کباب کنید و کنار بگذارید. ادامه دستور این غذای خوشمزه را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

    به این محتوا امتیاز دهید.

    منبع مطلب : zedbazar.com

    خواص ماهی کیلکا

    ترکیب ماهی کیلکا نیز همانند سایر ماهی‌ها از آب، پروتئین، چربی و مواد معدنی تشکیل شده که به صورت مختصر در این مقاله توضیح داده می‌شود.

    خواص ماهی کیلکا

    شرکت تحقیقاتی پارسی طب 2015-10-07 گوشت ها ۱۰ دیدگاه 67,942 بازدید

    ماهی کیلکا یکی از مهم‌ترین انواع ماهی‌های اختصاصی دریای مازندران می‌باشد که در این مقاله خواص این ماهی را بررسی خواهیم کرد.

    ماهی با داشتن پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های سهل‌الهضم و غنی از ویتامین محلول در چربی و انواع مواد معدنی یکی از جایگاه‌های بسیار با اهمیت را در میان فرآورده‌هایی حیوانی مانند گوشت قرمز گوشت طیور، تخم‌مرغ و شیر به خود اختصاص داده است.

    از نظر تغذیه‌ای پروتئین‌های ماهی درجه‌ی هضم بالایی داشته و کیفیت آن‌ها با توجه به اسیدهای آمینه‌ی ضروری برابر با گوشت قرمز می‌باشد؛ در نتیجه مهم‌ترین نقش ماهی در تمام کشورهای ماهی خیز برطرف کردن نیازهای پروتئینی می‌باشد.

    هضم چربی ماهی‌، سریع و از نظر اسیدهای چرب غیر اشباع و به خصوص اُمگا-۳ غنی می‌باشد.

    از این رو پزشکان و متخصصین تغذیه، اهمیت مصرف ماهی را در رژیم غذایی توصیه می‌کنند. اما مانند سایر چربی‌های غیراشباع زود اکسیده شده و طعم نامطبوعی پیدا می‌کنند.

    ماهی‌ها غنی از ویتامین‌های مختلف می‌باشند. چربی ماهی منبع ویتامین A و D بوده و قبل از به وجود آمدن مولتی ویتامین به کودکان تجویز می‌شد.

    میزان ویتامین B ماهی نسبتاً زیاد است و گوشت ماهی‌های دریا منبع خوب و مهمی از نظر مواد معدنی و ید محسوب می‌شوند.

    کنسرو ماهی‌های استخوان‌دار مانند ساردین و کیلکا منابع عالی کلسیم و فسفر هستند، زیرا این گونه ماهی‌ها همراه استخوان کنسرو شده صرف می‌شوند.

    چربی ماهی منبع ویتامین A و D بوده و قبل از به وجود آمدن مولتی ویتامین به کودکان تجویز می‌شد.

    انواع ماهی کیلکا

    ماهی کیلکا یکی از مهم‌ترین انواع ماهی‌های اختصاصی دریای مازندران می‌باشد.

    ماهی کیلکا با جثه‌ی بسیار کوچک (به طول متوسط ۷ تا ۱۰سانتی‌متر و وزن ۷ تا ۱۰ گرم) سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم می‌باشد. تاکنون سه گونه ماهی کیلکا در دریای خزر گزارش شده است:

    ماهی کیلکا انچووی ماهی کیلکا چشم درشت ماهی کیلکا معمولی

    ماهی کیلکا در طول روز به صورت گله متراکم یافت می‌شود و با تاریک شدن هوا پراکنده می‌گردند.

    فرمانده‌ی کشتی قبل از تاریک شدن هوا با استفاده از دستگاه ماهی یاب عملیات تعقیب گله‌های ماهی کیلکا را انجام می‌دهد.

    از آن جایی که ماهی کیلکا در عمق معینی زندگی کرده و به ندرت از این عمق تجاوز می‌کند؛ در نتیجه برای صید آن‌ها لامپ الکتریکی باید مستقیماً در عمقی قرار بگیرد که ماهیان در آن عمق به سر می‌برند.

    ماهیان به دنبال لامپ حرکت می‌کنند و توسط تورهای قیفی مانند به دام می‌افتند.

    به طور معمول میزان صید در هر نوبت بین ۲۰۰تا ۳۰۰ کیلوگرم می‌باشد. ماهی کیلکا علی‌رغم جثه‌ی کوچک خود، از نظر ارزش و ترکیب مواد غذایی در ردیف مابقی ماهی‌ها و حتی در بعضی از موارد نسبت به گوشت قرمز دارای مزیت و برتری بیشتری می‌باشد.

    کنسرو ماهی‌های استخوان‌دار مانند ساردین و کیلکا منابع عالی کلسیم و فسفر هستند، زیرا این گونه ماهی‌ها همراه استخوان کنسرو شده صرف می‌شوند.

    ترکیب ماهی کیلکا نیز همانند سایر ماهی‌ها از آب، پروتئین، چربی و مواد معدنی تشکیل شده که به صورت مختصر توضیح داده می‌شود:

    آب: در ترکیب کیلکا میزان آب حدود ۷۵- ۷۳ درصد وزن ماهی را تشکیل می‌دهد.

    پروتئین: از نقطه نظر ارزش غذایی، پروتئین عمده‌ترین قسمت بافت‌های ماهی‌ می‌باشد. ضریب جذب پروتئین ماهی در بدن انسان بالا و برابر ۹۶ درصد می‌باشد.

    چربی: نوسان چربی در گونه و فصول مختلف سال به مراتب بیشتر از سایر مواد تشکیل دهنده‌ی ماهی‌های دیگر می‌باشد و درصد آن در ماهی کیلکا ۲/۸ است. هضم چربی این ماهی سریع و از نظر اسیدهای چرب غیراشباع غنی می‌باشد.

    ویتامین‌ها: ماهی کیلکا منبع عمده‌ای از ویتامین‌های مورد نیاز انسان را در بردارد و سرشار از ویتامین‌های A ، B ، E ، D و K می‌باشد.

    منبع مطلب : fa.parsiteb.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 7 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید