این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    تدریس نگاره 1

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    تدریس نگاره 1 را از این سایت دریافت کنید.

    آپارات

    منبع مطلب : www.aparat.com

    تدریس نگاره 1

    شعری برای نگاره 1(به خانه ما خوش آمدی) آی بچه ها آی بچه ها! خوش آمدید خانه ی ما اگر که خوب گوش بکنید یاد می گیرید خیلی چیزا این خانه را که می بینید یک در

    کلاس اول نسترن

    کلاس اول نسترن تدریس نگاره 1

    تدریس نگاره ی 1    

    جلسه ی اول :

    الف – گروه بندی           ب – ارائه ی تصویرنگاره ی 1

    - هريک از دانش آموزان دربارهٔ آنچه در تصوير می بينند، فکر می کنند.

    - دانش آموزان هر گروه دربارهٔ آنچه در تصوير می بينند، با هم گفت وگو می کنند.

    - با توجه به نظر معلم، نماينده ای از گروه يا همهٔ اعضای گروه هرچه را در تصوير می بينند، بيان می کنند.

    - معلم با توجه به اهداف اين نگاره، دانش آموزان را هدايت کرده و اشکالات تلفظی آنها رابرطرف می کند.

    - مرکز ثقل هر نگاره يکی دو موضوع محوری آن است .

    - کودک باید از طریق پرسش و پاسخ به سمت اهداف هدایت شود.

    - معلم ابتدا سؤالش را به صورت جمله می پرسد و

    بچه ها به صورت کلمه پاسخ می دهند .

    - در مرحله ی بعد دانش آموز باید به سوالات

    با جمله ی کامل پاسخ دهند.

    - اين مهم نيست که پرسش ها را ما آغاز کنيم

    يا کودک؛ مهم اين است که اين تعامل به صورت

    کاملاً فعال و شاداب صورت گيرد و ادامه يابد.

    سوالات :

    1 – در این تصویر چه چیزهایی می بینید؟

    پدر ، مادر، امین ، آزاده ، تلویزیون ، ساعت ،

    ضبط صوت ، کتاب ، پنجره ، میز عسلی ، گلدان ،

    مبل ، تابلو بسم الله ، لامپ و...

    2 – کی می تونه بگه ، به پدر ، مادر و برادر ، خواهر هایی که باهم

    زندگی می کنند ، چی می گن؟  خانواده

    3 – پس یک خانواده از چه اعضایی تشکیل شده؟  پدر ، مادر ، برادرو خواهرها

    4 – به کیا میگن اقوام و خویشان ، یا در اصطلاح قوم و خویش؟ پدربزرگ ،

    مادربزرگ ،عمو ، عمه ، دایی ، خاله ، پسرعمو ، دختر دایی و...

    5 – یک خانه دارای چه قسمت هایی است؟

    اتاق نشيمن، اتاق پذيرايی، آشپزخانه، حياط، در، ديوار، نرده، باغچه، سقف، کف،

    پنجره، راهرو، اتاق خواب،

    حمام، دست شويی، انباری، حياط خلوت، تراس، پشت بام، راه پله، پلکان و...

    6 – معمولا داخل هر خانه چه وسایل و اثاثیه ای وجود دارد؟

    ميز،روميزی، صندلی، مبل، گل، گلدان، تلويزيون، ضبط صوت، آينه، جالباسی، ساعت،

    پرده، پشتی،فرش، قالی، ميوه، کارد و چنگال، سفره  و...

    7 – کدام تصاویردرعکس به رنگ صورتی است ؟ پرده و مانتو مادر به

    رنگ صورتی است.( سوال از رنگ ها )

    نکته : اکنون سوالاتی می پرسیم که مفاهیم قید ها شامل :

    چپ، راست، بالا، پايين، زير، رو، ميان و داخل؛وصفت

    هااز قبيل پر، خالی، کم، زياد، بيشتر و کمتر در آن بیان شود.

    7 – داخل قفسه چه چیزی چیده شده است ؟ کتاب ،ضبط صوت ، کاغذ

    8 – چه چيزهايی روی فرش است؟ مبل، ميز، آزاده، مادر، امين، برادر، بابا و...

    9 – تلویزیون در کدام سمت تصویر قرار دارد؟  تلویزیون در سمت چپ تصویر قرار دارد.

    10 – ظرف میوه پر است یا خالی ؟  پر ! پس ظرف میوه پر از میوه است .

    و...

    11 – هریک از اعضای خانواده چه می کنند؟

    - بابا برای امين کتاب می خواند.

    - امين به قصه ای که بابا می خواند، گوش می دهد.

    - آزاده از مادر سؤال می کند.    و ..

    آيا دوست داريد کسی برای شما قصه بگويد؟

    دوست داريد چه کسی برای شما قصه بگويد؟

    چه قصه هايی را بيشتر دوست داريد؟

    12 – سوال از وظایف پدر ، مادر و بچه ها پرسیده می شود.

    - پدر خانواده چه وظایفی دارد؟ پدر در بیرون از خانه کار می کند.

    او خانواده را به پارک و یا مسافرت می برد.

    مواد غذایی و امکانات خانه را خریداری می کند .و...

    سوال در مورد دیگر اعضای خانواده به همین شکل صورت می پذیرد.

    نکته : وقتی موضوع خانواده مطرح می شود باید روی محبت و صمیمیت روابط اعضا ، نظم و مسئولیت پذیری

    آن ها تاکید شود.

    مطابقت تصوير با واژه و بيان شفاهی

    هدف اصلی اين قسمت مطابقت تصوير با واژه به طور غير مستقيم،

    رفع اشکالات تلفظی،تقويت بيان شفاهی و تصويری است.

    بنابراين آموزگار بايد دقت کند که هرگز به واژهٔ زير تصويرهای کوچک تأکيد نکند.

    هرچند دانش آموز ناخودآگاه ميان تصوير و شکل خطی، ارتباط ايجاد می کند.

    ببین و بگو :

    - آموزگار تصويرها را به ترتيب از راست به چپ به دانش آموزان نشان می دهد و برای

    اوّلين بار به جهت حرکت دست برای نوشتن و خواندن از راست به چپ اشاره می کند.

    - دانش آموزان در هر گروه ابتدا تصوير را بررسی کنند وراجع به آن فکر کرده و گفت و گو کنند.- سپس معلم به صورت گروهی يا فردی راجع به آن تصوير سؤال کند.- بین تصاویر رابطه ی مفهومی وجود ندارد.مفهوم هر تصویر جدای از تصاویر دیگر است .- سعی شود بچه ها با جمله های کامل به سؤالات پاسخ دهند ودر برابر

    جمله های کامل تر، تشويق شوند.

    - سوالات و پاسخ های زیر به عنوان نمونه می باشد .

    لطفا کلیشه ای برخورد نکنید .

    تصویر 1 – امین در حال بازی کردن با اسباب بازی

    سوال – اسم این آقا پسر چی بود؟ اسم پسر امین است.

    - امین داره چی کار می کنه ؟ او بازی می کند.

    - شما چه بازی هایی رو دوست دارید ؟ ...

    تصویر 2 – مادر در حال خواندن کتاب داستان

    - این تصویر چه چیزی را نشان می دهد؟

    مادر برای بچه ها قصه می خواند.

    - آيا دوست داريد کسی برای شما قصه بگويد؟

    - دوست داريد چه کسی برای شما قصه بگويد؟

    - چه قصه هايی را بيشتر دوست داريد؟

    تصویر 3 – پدر در حال بازی کردن با فرزندانش

    - پدر امین و آزاده چه می کند؟

    او با فرزندانش بازی می کند.

    - وسایل بازی آن ها چیست ؟

    - شما معمولا با پدرتان چه بازی هایی را انجام می دهید؟

    تصویر 4 – آزاده در حال نقاشی کردن

    -  آزاده مشغول به چه کاری است ؟

    آزاده نقاشی می کشد .

    شما چه نقاشی هایی می کشید؟

    در نقاشی هایت از چه رنگ هایی بیش تر استفاده می کنی؟

    منبع مطلب : shahedifar.blogfa.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 11 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید