این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    از داستان تصمیم خوب چه نتیجه ای میگیرید کلاس سوم

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    از داستان تصمیم خوب چه نتیجه ای میگیرید کلاس سوم را از این سایت دریافت کنید.

    جواب سوالات درس دوازدهم مطالعات اجتماعی سوم دبستان

    جواب سوالات درس دوازدهم مطالعات اجتماعی سوم دبستان ☑️ جواب سوال های متن و هم فکری کنید و پاسخ دهید و گفت و گو کنید صفحه ۳۶ و ۳۸ و ۳۹ درس ۱۲ مطالعات سوم

    سبک زندگی

    جواب سوالات درس دوازدهم مطالعات اجتماعی سوم دبستان

    جواب سوالات درس دوازدهم مطالعات اجتماعی سوم دبستان گام به گام پاسخ و حل پرسش های متن و هم فکری کنید و پاسخ دهید و گفت و گو کنید صفحه 36 و 38 و 39 درس 12 دوازدهم کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی

    جواب سوالات درس دوازدهم مطالعات اجتماعی سوم دبستان ؛ در این مطلب با پاسخ و جواب سوال های متن صفحه ۳۶ و هم فکری کنید و پاسخ دهید صفحه ۳۸ و گفت و گو کنید صفحه ۳۹ درس ۱۲ دوازدهم درست مصرف کنیم کتاب مطالعات اجتماعی کلاس سوم ابتدایی آشنا می شوید. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

    همچنین بخوانید: جواب سوالات درس یازدهم مطالعات سوم ابتدایی

    جواب سوالات درس دوازدهم مطالعات اجتماعی سوم دبستان

    جواب سوال های متن صفحه 36 و 38 درس 12 مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

    منابع طبیعی، نعمت‌های خداوند هستند. خداوند این نعمت‌ها را به ما داده است تا از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنیم. چگونه درست مصرف کنیم؟

    پاسخ: با صرفه جویی کردن و درست مصرف کردن

    چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

    پاسخ: درست کردن وسایل مورد نیاز خود از چیزهای به ظاهر بی اهمیت – استفاده از وسایل قدیمی و دست دوم به جای خرید مجدد وسایل نو

    به پاسخ های این بچّه ها توجّه کنید: (تصاویر صفحه ۳۶ و ۳۷ و ۳۸)

    اکنون که پیام های بچّه ها را خواندید، بگویید با کدام یک موافقید و آن را انجام می دهید؟ کدام را تصمیم می گیرید از این پس انجام دهید؟

    پاسخ: با نظر همگی موافقم. و تصمیم می گیرم که مواردی از قبیل پس انداز کردن، خرید به اندازه مصرف، استفاده مجدد از وسایل قبلی، درست کردن وسایل مورد نیاز چیزهای بی ارزش و بی اهمیت و اسراف نکردن را انجام دهم.

    جواب هم فکری کنید و پاسخ دهید صفحه 38 درس 12 اجتماعی سوم دبستان

    ۱) آیا شما و افراد خانواده تان پس انداز می کنید؟ چگونه؟

    پاسخ: بله، سپرده گذاری در بانک ها، جمع کردن پول های خرد در قلک

    ۱) پس انداز چه فایده هایی دارد؟

    پاسخ: در روز مبادا و روزی که پول هایمان تمام می شود، به آن پول ها مراجعه می کنیم و نیازهایمان را برطرف می کنیم.نکته: گاهی اوقات با پول دادن و کمک کردن به نیازمندان و فقرا، در حساب خود و بندگی خدا، پس انداز می کنیم که خداوند را خشنود می کنیم و این از بهترین پس اندازهاست.

    ۲) اسراف یعنی چه؟ چند نمونه مثال بزنید.

    پاسخ: زیاده روی کردن در مصرف هر چیزی را اسراف می گویند. مانند شستن ماشین در حیاط خانه و مصرف بی رویه آب، شستن حیاط خانه با فشار آب و بدون استفاده از جارو، خرید زیاد نان و کپک زدن و خشک شدن نان و …

    از معلّم خود یا بزرگترها بپرسید خداوند در قرآن درباره‌ی اسراف چه فرموده است؟

    پاسخ: كُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا ۚ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ

    بخورید و بیاشامید و (ولی) اسراف نکنید که خداوند اسراف کنندگان را دوست ندارد.

    ۳) چرا وقتی غذا می خوریم از خداوند تشکّر می کنیم؟

    پاسخ: چون هر چیزی که می بینیم شامل همه خوردنی ها و آشامیدنی ها، همگی از نعمت های خداوند هستند و باید از خدای بزرگ بابت این نعمت ها فراوان تشکر کنیم.

    شما چه می گویید؟ یک بار هم به زبان محلّی‌تان بگویید.

    پاسخ: می گویم ای خدای بزرگ، تو بزرگ و به تشکر من احتیاج نداری، اما من برای قرب و نزدیکی به تو از نعمت هایت تشکر می کنم.

    جواب گفت و گو کنید صفحه 39 درس دوازدهم مطالعات سوم ابتدایی

    ۱) به نظر شما مریم از چه چیزی ناراحت شد و خجالت کشید؟

    پاسخ: از اینکه از تمام برگ های سفید دفترش استفاده نکرده بود و خیلی از آنها را هم پاره و مچاله کرده بود.

    ۲) آیا شما تصمیمی شبیه به تصمیم مریم در زندگی تان گرفته اید؟ در کلاس تعریف کنید.

    پاسخ پیشنهادی: شاید برای خیلی از ما تصمیم سختی باشد، اما کار درست را باید انجام داد. می خواهم از کیف سال گذشته خود استفاده کنم و امسال کیف نو نخرم.

    همچنین بخوانید: جواب درس ۱۰ مطالعات اجتماعی سوم دبستان

    توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه سوم ابتدایی ، برای دسترسی سریع و بهتر به جواب سوالات درس های کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان ، می توانید با اضافه کردن کلمه «ماگرتا» در سرچ های درسی خود، به مطلب مورد نظرتان دست پیدا کنید.

    در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات درس 12 دوازدهم کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش دیدگاه بیان کنید. 😊

    آموزش و پرورش / Education

    پایه سوم ابتدایی / Elementary Third Grade

    اشتراک گذاری فیس بوک توییتر لینکدین ‫پین‌ترست پاکت واتس آپ تلگرام

    منبع : magerta.ir

    درس 12 مطالعات سوم ابتدایی درست مصرف کنیم

    درس 12 مطالعات سوم ابتدایی درست مصرف کنیم برای دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی از کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان به منظور آموزش درس مطالعات سوم ابتدایی

    سوم ابتداییمطالعات اجتماعی سوم

    درس 12 مطالعات سوم ابتدایی درست مصرف کنیم

    By Admin Last updated مهر 12, 1398

    0Share

    عــناوینی که در ایــن آموزش مــی خــوانید :

    انتظارات یادگیری درس 12 مطالعات سوم ابتدایی درست مصرف کنیم:

    انتظار می رود دانش آموزان بتوانند:

    دربارهٔ راه های مصرف درست اظهارنظر و این راه ها را بیان کنند.

    در زندگی واقعی  از اسراف پرهیز و به صرفه جویی و قناعت تمایل داشته باشند.

    به پس انداز عادت کنند و بودجه خانواده را برای خرید وسایل موردنیاز خود درنظر بگیرند.

    پس از غذاخوردن، خدا را شکر کنند و نسبت به منابع به عنوان نعمت های خداوند بنگرند.

    آموزش درس 12 مطالعات سوم ابتدایی درست مصرف کنیم

    آماده کنید درس 12 مطالعات سوم ابتدایی

    با توجه به درس قبل تعریف منابع و نیاز روزافزون انسان ها به این منابع را مجدداً مرور کنید

    و سپس نتیجه بگیرید که این منابع نعمت های خداوند هستند و ما باید از منابع حفاظت و برای این منظور درست مصرف کنیم.

    از دانش آموزان بخواهید مطالب و تصاویر چهار کادرکتاب شامل صرفه جویی، اسراف،پس انداز، خرید به اندازهٔ بودجه را خودشان بخوانند

    و با زندگی خود تطبیق دهند و ببینند موارد مشابه در زندگی آنها وجود دارد یا نه؟

    به دانش آموزان فرصت مشاهده و مطالعه مطالب و تفکر بدهید.

    [Stellar_video_player id=”27″]

    آموزش دهید درس 12 مطالعات سوم ابتدایی

    از هر گروه یا چند دانش آموز بخواهید تصاویر کادر را صرفه جویی می کنیم را توضیح دهند.

    بعد بپرسید: آیا شما هم تاکنون در مصرف چیزی صرفه جویی کرده اید؟ چگونه؟

    اجازه بدهید دانش آموزان به ویژه اگر در روپوش و کیف و لوازم التحریر و امور مربوط به مدرسه قناعت کرده اند در کلاس تعریف کنند.

    توجه کنید که این بخش باید به خوبی آموزش داده شود و هدف اصلی آن فرهنگ سازی برای موضوع قناعت و صرفه جویی است که از اهم آموزه های دینی ما می باشد.

    دانش آموزان باید بتوانند با افتخار از قناعت خود دفاع کنند و تحت تأثیر فشار هنجاری همسالان نباشند.

    از گروه بعدی بخواهید تصاویر کادر  ٢ اسراف نمی کنیم را توضیح دهند.

    بحث مربوط به اسراف را با آموزه های قرآنی که بچّه ها قبلاً خوانده اند پیوند دهید.

    از بچّه ها بخواهید نمونه هایی از اسراف در خانه و مدرسه را مثال بزنند.

    برای مثال کندن ورق های دفتر، اتلاف تغذیه ای که در مدرسه داده می شود، زیاد غذا کشیدن در خانه، زیاده روی در مصرف آب و برق و …

    به این ترتیب فعالیت شماره ٢ رابا کمک آنها پاسخ دهید.

    اسراف یعنی زیاده روی و آیات قرآن دربارهٔ نکوهش اسراف و تبذیر و ارزش و جایگاه میانه روی فراوان است.

    دربارهٔ اینکه برای نعمت های خدا باید شکرگزار باشیم و این شکرگزاری هم به زبان، و هم در عمل یعنی استفاده درست از نعمت ها، توضیح دهید. استفاده درست به حفاظت از منابع منجر می شود.

    فعالیت ٣ درس 12 مطالعات سوم ابتدایی

    در فعالیت ٣ دانش آموزان را ترغیب کنید که حتماً پس از صرف غذا، خدا را شکر بگویند.

    باتوجه به محل زندگی از آنها بخواهید این شکرگزاری را به زبان محلی خود نیز بیان کنند.

    در مرحله بعد با توجه به تصویر کادر باید موضوع خرید به اندازهٔ بودجه و انتخاب بین چندکالا را آموزش دهید.

    از دانش آموزان بخواهید تصور کنند قرار است به خرید بروند روی یک کاغذ فهرستی از چیزهایی که نیاز دارند بنویسند.

    پس از آن که همه این کار را انجام دادند بگویید شما می توانید فقط ٤ قلم را انتخاب کنید حالا در فهرست خودتان بقیه اقلام را که کمتر به آنها نیاز دارید خط بزنید.

    از دانش آموزانی که عادت به پس انداز دارند بخواهید درباره این کار خود در کلاس توضیح دهند.

    به منظور عملی نمودن بحث فعالیت شماره ٢ به کار ببندیم را برای بچّه ها توضیح دهید

    و از آنها بخواهید به سلیقه خود یک قلک درست کنند و از امروز تا یک زمان معین مقداری از پول توجیبی ایشان را پس انداز کنند

    و در آن زمان معین برای مثال عید نوروز با پولی که پس انداز کرده اند کالای موردعلاقه خود را تهیه کنند.

    این فعالیت جنبه خلاقیتی دارد و از آنجا که ممکن است همه دانش آموزان علاقه مند یا توانمنددر زمینه کاردستی نباشند،

    از کسانی که تمایل به انجام کار ندارند بخواهید قلک آماده بخرند.

    در آخرین بخش تدریس داستان یک تصمیم خوب را با صدای بلند و آهنگ مناسب بخوانید

    و پرسش های مربوط به آن را در کلاس به بحث و گفت وگو بگذارید.

    متأسفانه اسراف در کاغذ که مساوی است با قطع درختان بیشتر یکی از عادات نامطلوب و رایج در بین دانش آموزان است که باید تغییر یابد.

    به پایان ببرید درس 12 مطالعات سوم ابتدایی

    به منظور جمع بندی از درس، یکبار دیگر راهکارهای درست مصرف کردن را مرور و نتیجه گیری کنید

    که مصرف درست، حفاظت از منابع و شکرگزاری از نعمت های خداوند است.

    تغییر در نگرش و رفتار دانش آموزان را در طی سال مشاهده و پیگیری نمایید.

    سپس به منظور ارائه تکلیف پایانی، از آنها بخواهید فعالیت شماره ١ کاربرگه را انجام بدهند.

    دانش آموزان باید پیشنهادات خود را روی یک برگه کاغذ بنویسند، در کلاس بخوانند و سپس به شما تحویل دهند.

    0Share

    Facebook Twitter Google+

    منبع : dabesto.ir

    درسنامه آموزشی مطالعات اجتماعی کلاس سوم درس 12: درست مصرف کنیم با پاسخ

    هم‌فکری کنید و پاسخ دهید (صفحه‌ی ۳۸ کتاب درسی) | یک تصمیم خوب | گفت‌وگو کنید (صفحه‌ی ۳۹ کتاب درسی)

    درسنامه آموزشی مطالعات اجتماعی کلاس سوم

    درس 12: درست مصرف کنیم با پاسخ

    آخرین ویرایش 24 آبان 1399

    گزارش خطا 28824 مطالعات اجتماعی

    فصل 1: من بزرگ‌تر می‌شوم

    درس 1: من به دنیا آمدم

    درس 2: من بزرگ‌تر شده‌ام

    درس 3: آیا ما مثل هم هستیم؟

    فصل 2: خانواده

    درس 4: اعضای خانواده

    درس 5: خانواده‌ام را دوست دارم

    درس 6: تغییر در خانواده

    درس 7: از بزرگ‌ترها قدردانی کنیم

    فصل 3: همکاری در خانواده

    درس 8: چرا با هم همکاری می‌کنیم؟

    درس 9: مقرّرات خانه‌ی ما

    فصل 4: نیازهای خانواده

    درس 10: نیازهای خانواده چگونه تأمین می‌شود؟

    درس 11: منابع

    درس 12: درست مصرف کنیم

    درس 13: بازیافت فصل 5: خانه‌ی ما

    درس 14: خانه‌ام را دوست دارم

    درس 15: خانه‌ها با هم تفاوت دارند.

    درس 16: خانه‌ی شما چه شکلی است؟

    درس 17: از خانه محافظت کنیم

    فصل 6: مدرسه‌ی ما

    درس 18: مدرسه‌ی دوست داشتنی ما

    درس 19: مکان‌های مدرسه را بشناسیم

    فصل 7: از خانه تا مدرسه

    درس 20: خانه‌ی شما کجاست؟

    درس 21: جهت‌های اصلی

    درس 22: پُست

    درس 23: ایمنی در کوچه و خیابان

    پاورپوینت دوره کامل آموزشی، مطالعات اجتماعی سوم دبستان

    مدرس: سحر مطاعی

    مدت دوره: 232 اسلاید (21 فایل)

    ریاضی

    1377 تست 96,390 تومان

    فارسی

    1141 تست 79,870 تومان

    علوم تجربی

    887 تست 62,090 تومان

    هدیه‌های آسمانی

    298 تست 20,860 تومان

    مطالعات اجتماعی

    251 تست 17,570 تومان

    قرآن

    64 تست 4,480 تومان

    منابع طبیعی، نعمت‌های خداوند هستند. خداوند این نعمت‌ها را به ما داده است تا از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنیم. چگونه درست مصرف کنیم؟

    چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

    به پاسخ‌های این بچّه‌ها توجّه کنید:

    صرفه‌جویی می‌کنیم.

    از قوطی، جامدادی درست می‌کنم.

    لباس‌های قدیمی‌ام را می‌شویم و اتو می‌کنم و امسال دوباره می‌پوشم.

    دارم با ورق سفید دفترهای کهنه‌ام، دفتر یادداشت درست می‌کنم.

    کیف پارسالم را تمیز می‌کنم.

    زیاده‌روی (اسراف) نمی‌کنیم.

    ما نمی‌توانیم همه‌ی چیزهایی را که دوست داریم، بخریم.

    من به‌اندازه‌ی پولی که دارم، خرج می‌کنم.

    پس انداز می‌کنیم.

    ما همیشه مقداری از پول‌مان را پس‌انداز می‌کنیم.

    اکنون که پیام‌های بچّه‌ها را خواندید، بگویید با کدام‌یک موافقید و آن را انجام می‌دهید؟ کدام را تصمیم می‌گیرید از این پس انجام دهید؟

    وقتی درست و به‌اندازه مصرف می‌کنیم، در واقع از منابع طبیعی هم محافظت می‌کنیم.

    هم‌فکری کنید و پاسخ دهید (صفحه‌ی ۳۸ کتاب درسی)

    ١- آیا شما و افراد خانواده‌تان پس‌انداز می‌کنید؟ چگونه؟ بله. ما با صرفه‌جویی در مصرف و نگه‌داری مقداری پول در قلک یا حساب بانکی پس‌انداز می‌کنیم.

    پس‌انداز چه فایده‌هایی دارد؟ در مواقع ضروری از این پس‌انداز، برای رفع مشکل خانواده استفاده می‌کنیم و محتاج دیگران نمی‌شویم.

    ٢- اسراف یعنی چه؟ چند نمونه مثال بزنید. اسراف یعنی زیاده‌روی در مصرف هر چیزی.

    مثال: ورق‌های سفید یا استفاده نشده دفترمان را پاره کنیم. مداد را بی‌دلیل بتراشیم. برای مسواک زدن به‌جای استفاده از لیوان آب، شیر آب را باز بگذاریم.

    از معلّم خود یا بزرگ‌ترها بپرسید خداوند در قرآن درباره‌ی اسراف چه فرموده است؟ بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید.

    ٣-  چرا وقتی غذا می‌خوریم از خداوند تشکّر می‌کنیم؟ چون همه‌ی این نعمت‌ها را خدای مهربان به ما بخشیده است.

    شما چه می‌گویید؟ یک‌بار هم به زبان محلّی‌تان بگویید. خدایا شکرت، (الله سَنَ شکر)

    یک تصمیم خوب

    زنگ جمله‌سازی بود. دفترم را باز کردم و صفحه‌ی سفیدی را آوردم. می‌خواستم کلمه‌ها را از روی تخته بنویسم که چشمم به دفتر پریسا افتاد. فقط چند خطی از صفحه‌ی آخر دفترش مانده بود.

    منبع : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    کیانا 10 روز قبل
    1

    بگید دیگه

    راضیه 11 روز قبل
    -1

    ازداستان تصمیم خوب چه نتیجه ای میگیرید

    آیهان فرهمندی 18 روز قبل
    1

    از داستان تصمیم خوب چه نتیجه ای میگیرید

    R 10 ماه قبل
    0

    اسراف نکنیم

    ناشناس 12 ماه قبل
    0

    از داستان تصمیم خوب چه نتیجه ای میگیریم

    ناشناس 12 ماه قبل
    0

    مطالعات سوم ازداستان تصمیم خوب چه نتیجه ای میگیرید؟

    پارمیدا 1 سال قبل
    0

    اسراف نکنیم

    مهدی 1 سال قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید